Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET CİHAD AYAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının öğrenme bilimlerine ilişkin bilgi ve deneyim kazandırarak öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini ve öğrenme ortamlarının tasarımı konusunda etkin olan öğrenme kuramlarını anlamalarını, öğrenmeyi teknoloji ile ilişkilendirmelerini ve öğrenme bilimlerine dair bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş-Tanışma İnsanlar nasıl öğrenir?
2Okuma Materyalleri Öğrenme: Kuramdan bilime Okuma materyaline ilişkin yansıma-1
3Okuma Materyalleri Uzmanlar ve yeni başlayanlar arasındaki farklar Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
4Okuma Materyalleri Öğrenme ve öğrenmenin aktarılması Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
5Okuma Materyalleri Çocuklar nasıl öğrenir? Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
6Okuma Materyalleri Akıl ve beyin Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
7Okuma Materyalleri Öğrenme ortamlarının tasarımı Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
8Okuma Materyalleri Teknoloji destekli öğrenme Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
9VİZE HAFTASI
10Okuma Materyalleri Öğrenme Teorileri: Yapılandırmacı teori Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
11Okuma Materyalleri Öğrenme Teorileri: Sosyal bilişsel teori Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
12Okuma Materyalleri Öğrenme Teorileri: Öğrenme ve sinirbilim Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
13Okuma Materyalleri Yeni Nesil Öğrenme: Ters yüz öğrenme modeli Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma
14Okuma Materyalleri Yeni Nesil Öğrenme kuramları Okuma materyaline ilişkin yansıma ve tartışma

Kaynaklar

Dale H. Schunk (2014). Öğrenme teorileri. (Çeviri). Nobel. Ankara.
Serkan Demir (2022). Yeni nesil öğrenme öğretme yaklaşımları. Nobel. Ankara.
Lave, J., & Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge University Press.
Wenger, E. (1998). Communities of practice: Learning, meaning, and identity. Cambridge University Press.
Wenger, E., McDermott, R., & Snyder, W. M. (2002). Cultivating communities of practice. Harvard Business School Press.
Wenger-Trayner, E., Fenton-O'Creevy, M., Hutchinson, S., Kubiak, C., & Wenger-Trayner, B. (2015). Learning in landscapes of practice: Boundaries, identity, and knowledgeability in practice-based learning. Routledge