Ders Planı / MÜZİK EĞİTİMİ-I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYLİN BÜYÜKBAYRAM DİNÇER
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi OYA AYLİN BÜYÜKBAYRAM DİNÇER
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Okul öncesi dönemdeki çocuklarla müzikli etkinlik yapılabilmesi amacıyla, gelişim süreçlerine uygun olan seviyedeki müzik ve enstrüman bilgisinin çocuklara öğretebilir seviyeye gelinmesi. Okul öncesi kurumlarda düzenlenecek olan çocuk etkinliklerinin öğretmenleri tarafından tasarlanabilir ve çocuklara aktarılan bilginin, çocuklar tarafından, öğretmenleri ile uyumlu şekilde yürütülebilir düzeyde olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Temel müzik bilgisi: nota, ritim, melodi, vuruş, bemol, diyez, naturel, sus vs. gibi kavramların öğretilmesi. Çocuk şarkılarını metalofon ile çalabilmek ve çocuklara çalmayı öğretebilecek teknik düzeye gelinmesi için gerekli teknik bilginin verilmesi. Çocuklu müzik etkinliklerine yönelik oluşturulan repertuvarın çalınıp söylenebilir hale gelmesi için repertuvar çalışmalarının yapılması.

Haftalık Ders Konuları

1Çocuklar için müziğin önemi ve gelişimlerinde müziğin etkisi. Temel müzik kavramlarının tanımlanması (nota, ezgi, melodi, ritim kavramları ve ilişkileri).
2Müzik aletlerinin tanıtılması, okul öncesi çocuğunun yaratıcılığında önemli yer tutan orff çalgılarının önemi.
3Temel müzik bilgileri (portede notaların yerleri, vuruş kavramı, nota tartımlarının incelenmesi ve ayırt edilebilmesi, ölçü kavramı)
4Ölçülerin tartımlarının hesaplanması (notaların vuruş değerlerine göre ayrımı. ölçü içine doğru vuruşta nota yerleştirebilme)
5Orff aletlerinden metalofonun notalarının öğretilmesi, çalma tekniğinin anlatılması. üzerinde nota ve ritim bilgisi, sus, bemol ve diyez kavramlarının tanımlanması.
6Nota ve ritim bilgisinin metalofon üzerinde uygulanması ve kısa egzersizler üzerinde çalışılması.
7Çocuk şarkılarının nota bilgisi açısından çözümlenmesi ve metalofon ile çalınıp söylenmesi.
8Farklı çocuk şarkılarının repertuvar oluşturmak için çalınması ve söylenmesi. Çalma tekniği açısından daha ileri düzeydeki çocuk şarkılarının nota bilgisi açısından çözümlenmesi ve metalofon ile çalınıp söylenmesi.
9ARA SINAV
10Müziksel işitmeyi geliştirmek; notalara ve ritimlere uygun söyleyebilmek için işitsel (kulak ve ses) çalışmalar yapılması.
11Çocuk şarkısı yazıp besteleyebilmek için çocukların yaşına uygun konu seçimi yapılması ve çocuğun gelişim sürecinin yaşlara ayrılarak incelenmesi, müziksel anlamda değerlendirilmesi.
12Gruplar halinde çocuk şarkısı yazılması, metalofon eşliğinde çalınıp söylenmesi, yazılan şarkıların çocuklar açısından uygunluğunun sınıf içinde tartılması ve değerlendirilmesi.
13Metalofon ve beden perküsyonu çalma teknikleri kullanılarak, müzikli çocuk etkinliklerine yönelik kareografi oluşturulması ve grup çalışmalarında kullanılması, gruplar halinde etkinlik hazırlama çalışmaları yapılması.
14FİNAL DEĞERLENDİRMESİ.

Kaynaklar

Lemoine, Henry (2010). Solfeges des Solfeges Vol. 1A Henry Lemoine Edition. Doremusic.

Sun, M., Seyrek, H.(1993). Okulöncesi Eğitimde Müzik. İzmir: Müzik Eserleri Yayınları.

Çetin, G. (2006). Etkinliklerle Müzik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.

Bal, S., Artan, İ. (1995). 0-6 Yaş Çocuklarının Müzik Eğitimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.

Yavuzoğlu, N. (1996). Temel Müzik Eğitimi. İstanbul: İnkılap Kitabevi.

Saçan, A. (1999). Org Eğitimi Metodu. İzmir: Senfoni Müzikevi.
Saraç, A. G. (2016). Müzik eğitiminde özel öğretim ilke yöntem ve teknikleri-I. Nobel Akademik Yayıncılık.