Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine daha iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıklarını gerçek bir eğitim-öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliliği kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama, hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, uygulamalar ile ilgili öz-değerlendirme raporu doldurma

Haftalık Ders Konuları

1Çocukların gelişim özellikleri ve eğitim gereksinimlerine uygun amaç ve kazanımlar.
22 Etkinliklere yönelik öğrenme sürecini planlama: eğitim ortamı ve araç gereçleri.
33 Aile katılım çalışmalarının planlanması, öğrenme sürecinde kullanılacak değerlendirme yöntem ve teknikleri.
44 Günlük plan hazırlığı ve uygulamalar.
55 Günlük programda yer alan etkinlikler, uygulamalar ve değerlendirme.
66 Günlük plan üzerine değerlendirmeler.
77 Öğrencileri değerlendirme teknikleri: hazırlık ve uygulamalar.
88 Okul - aile iş birliğine yönelik çalışmalar.
99 Ara dönem çalışmalarının raporlandırılması. Ara Sınav
1010 Sınıf içi öğrenci davranışları üzerinde gözlemler.
1111 Olumlu ve olumsuz sınıf içi öğrenci davranışlarına çözüm üretme çalışması.
1212 Okul - çevre ilişkisinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri üzerine çalışmalar.
1313 Fakülte - uygulama okulu ilişkili öğretmenlik uygulamasına ilişkin rapor.
1414 Öğretmen adayının bireysel mesleki yetkinliği ile ilgili öz değerlendirme raporu.

Kaynaklar

1- Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
2- Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3- Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK (1998). Ankara: Milli Eğitim Geliştirme Projesi
4- Efe, R., Maskan, A. K., Gönen, S., & Hevedanlı, M. (2012). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Anı Yayıncılık.