Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TRİNGA SHPENDI ŞİRİN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adayların özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gruplarından biri olan öğrenme güçlüğü gösteren bireylerin erken müdahalesi ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Öğrenme güçlüklerinin tanımı ve nedenleri, öğrenme güçlüğünü olan çocukların özellikleri, erken çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri, riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme, tanılama, değerlendirilme süreçleri. Öğrenme güçlüğü ve okuma, yazılı anlatım, matematik. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri, özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler içim geçiş hizmetleri. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri, teknoloji kullanımı ve müdahale programları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Özel Öğrenme güçlüklerinin tanımı ve nedenleri
2Öğrenme güçlüğünü olan çocukların özellikleri
3Erken çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri
4Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri
5Öğrenme güçlüğü tanılama süreci
6Özel öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesi
7Öğrenme güçlüğü ve okuma
8Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatım
9Ara sınav
10Öğrenme güçlüğü ve matematik
11Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri
12Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler içim geçiş hizmetleri
13Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklarda için teknoloji kullanımı
14Öğrenme güçlüğü için müdahale programları - Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP)

Kaynaklar

1- Melekoğlu, M., A. & Çakıroğlu, O. (2015). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar. Ankara: Vize Yayıncılık.
2 - Yıldırım-Doğru, S. (2014). Öğrenme Güçlükleri. Ankara: Eğiten Kitap.
3 - Ergül, C. (Ed.). (2016). Dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkileşimli kitap okuma programı (EKOP). Ankara: Eğiten Kitap.