Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İNAYETULLA AZİM
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Gelişim ve öğrenme psikolojisi temel bakış açılarıyla, öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler.

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim Psikolojisine giriş
2Gelişim ilkeleri ve özellikleri
3Bedensel ve psikomotor gelişim
4Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
5Kişilik gelişimi (Freud, Erikson, Piaget, Kohlberg)
6Kişilik gelişimlerini kolaylaştırmada aile ve öğretmenin rolü
7Öğrenme
8Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar
9Ara sınav
10Sosyal öğrenme kuramı
11Gestalt ve hümanistik yaklaşımda öğrenme
12Bilgiyi işleme modeli
13Öğrenme öğretme modelleri
14Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımalar

Kaynaklar

1. Erden, M. Akman, Y. (2005). Eğitim Psikolojisi, Gelişim-Öğrenme-Öğretme. Arkadaş Yayınevi. Ankara.
2. Yeşilyaprak, B. (2005). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Pegem Yayıncılık.