Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ALİ YİĞİT KUTLUCA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları çocuğu tanıma, ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Erken çocukluk alanında geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemleri, Okul Öncesi Eğitim Programı 2013’ün değerlendirme açısından incelenmesi, , Okul Öncesi Eğitim Programı 2013’te öğrenme süreçleri ve değerlendirmenin bütünleştirilmesi, Okul Öncesi Eğitim Programı 2013’teki gelişim gözlem formları ve gelişim gözlem raporlarının kayıt altına alınma süreci, erken çocukluk eğitimi alanında standardize testler, çeşitli erken çocukluk eğitimi yaklaşımlarında öğrenmelerin değerlendirilmesi, gelişim alanlarına göre değerlendirme, gözlem yoluyla veri kaydı çeşitleri ve özellikleri, pedagojik dokümantasyonlar, dijital pedagojik dokümantasyonlar.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma, tanıtım ve beklentiler
2Gözlem yoluyla veri kaydı çeşitleri ve özellikleri
3Gözlem yoluyla veri kaydı çeşitleri ve özellikleri
4Portfolyolar
5E – portfolyolar
6Çeşitli öğrenme yaklaşımlarında öğrenmelerin değerlendirilmesi
7Çeşitli öğrenme yaklaşımlarında öğrenmelerin değerlendirilmesi
8Gelişim alanlarına göre öğrenmelerin değerlendirilmesi
9ARA SINAV
10OOEP 2013’te değerlendirme nasıldır?
11OOEP 2013’te değerlendirmenin uygulamalara yansıması nedir?
12Gelişim raporları neden ve nasıl yazılır? Paydaşlarla paylaşımı nasıldır?
13Standardize testler
14Genel Tekrar ve Değerlendirme

Kaynaklar

• Beaty, J. J. (1994). Erken çocuklukta gözlem ve değerlendirme. Anı Yayıncılık.
• Losardo, A. & Syverson, A. N. (2020). Küçük çocukları değerlendirmeye yönelik alternatif yaklaşımlar. Nobel Yayıncılık.
• Zembat, R. & Tunçeli, H.İ. (2019). Erken çocuklukta gelişimi değerlendirmede kullanılan güncel ölçme araçları. Nobel Yayıncılık.