Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Çocuğu tanımanın amacı ve önemini öğrenmek; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocuk- ları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretle- ri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon gibi yöntemleri kullanma becerisi geliştirme
Dersin İçeriği Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocuk- ları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretle- ri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.

Haftalık Ders Konuları

1Ders hakkında bilgilendirme
2Çocuğu tanımanın önemi, bireysel farklılıkların önemi ve desteklenmesi, gelişimi etkileyen faktörler, 36-72 aylık çocukların gelişimsel özellikleri
3Değerlendirme
4Değerlendirme
5Standardize Testler
6Standardize Testler
7Gözlem
8Gözlem
9Ara Sınav
10Portfolyo, Dereceleme Ölçekleri, Rubrik, Kontrol Listeleri, Anekdot
11Programa Dayalı Değerlendirme, Oyun Temelli Değerlendirme, İşlevsel Değerlendirme
12Programa Dayalı Değerlendirme, Oyun Temelli Değerlendirme, İşlevsel Değerlendirme
13Erken Çocukluk Değerlendirmesinde Aile Görüşmeleri /Ev Ziyaretleri
14Erken Çocukluk Değerlendirmesinde Aile Görüşmeleri/Ev Ziyaretleri

Kaynaklar

McAffee, O. & Leong, D. J. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi ve desteklenmesi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Zembat, R. & Tunceli, H. U. (ed). (2019). Gelişimi Değerlendirmede Kullanılan Güncel Ölçme Araçları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.