Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilere öğretim yöntem ve tekniklerini, öğrenci - öğretim programını, okul - çevre boyutuna göre en uygun biçimde seçerek uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev, sorumluluk ve yeterlilikleri.

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim ve planlama
2Eğitim ve planlamanın önemi
3Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
4Eğitim programının ögeleri ve ögeler arasındaki ilişki
5Eğitim ve öğretimde hedefler ve sınıflandırılması
6Öğretim ilkeleri
7Öğretme stratejileri
8Öğretme yöntemleri
9Ara sınav- Bireysel çalışma yöntemleri
10Öğretme teknikleri
11Öğretmen nitelikleri
12Öğrenme modelleri
13Çoklu zeka kuramı ve uygulamaları
14Genel değerlendirme

Kaynaklar

Demirel, Ö., (2000). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Erginer, E., (2000). Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Ankara: ANI Yayıncılık.

Bilen, M.,(1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: ANI Yayıncılık.

Binbaşıoğlu, C., (1981). Genel Öğretim Bilgisi: Öğretimin İlke, Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi.
Gözütok, F. D. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-386.