Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. BELMA TUĞRUL
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuklarda görülen olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenmesini ve sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirmeler yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.

Haftalık Ders Konuları

1Çocuklarda Davranış Sorununa Yol Açan Etmenler
2Sorunlu Davranış Özellikleri
3Çocuklarda Olumlu Ve Olumsuz Davranışları Belirleme
4Davranış Problemlerine Yönelik Teknikleri Öğrenme
5Davranış Problemlerine Yönelik Teknikleri Öğrenme
6Çocuklara Uygun Davranışlar Kazandırma
7Çocuklara Uygun Davranışlar Kazandırma
8Uygun Davranışların Kazandırılmasında Diğer Düzenlemeler
9Uygun Olmayan Davranışları Azaltma/ Ortadan Kaldırma
10Ara Sınav
11Yaygın Görülen Davranış Sorunları Ve Giderilmesi İçin Kullanılan Stratejiler
12Davranış Değiştirme ve Öğretim Sürecinde Aile
13Davranış Değiştirme ve Öğretim Sürecinde Aile
14Final

Kaynaklar

1-Kırcaali-İftar, G.(Ed) (2003) Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
2- Özyürek, M. (2004) Sınıfta Davranış Değiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık, Ankara.
3- Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar (2004) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.