Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. BELMA TUĞRUL
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk eğitimi politikaları konusunda bilgi sahibi olmaları, politika yapıcıların kararları, uygulamaları ya da sonuç raporları üzerinden çocuk, öğretmen, okul, aile ve toplumsal açıdan değerlendirme yapmayı, çözüm önerilerini incelemeyi ve öneri geliştirmeyi kapsamaktadır.
Dersin İçeriği Okul öncesi öğretmenliği öğrencileri tarafından Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarının tanınması, bu politikaların uygulamalarının incelenmesi, erken çocukluk politikaları bağlamında mesleki algı ve anlayışlarının oluşturulması, fikir yürütülmesi, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirilmesi, erken çocukluk eğitimi hizmetlerinin kapsam ve öneminin açıklanması, erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi konularını ele almaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
2Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme
3Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme
4Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma
5Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma
6Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme
7Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme
8Ara Sınav
9Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama
10Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma
11Farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma
12Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme
13Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme
14Final Sınavı

Kaynaklar

1-Dunn, W. N. (1981). Public Policy Analysis, Englewood Cliffs: Prentice-Hall.





2- World Bank (1995). Priorities and Strategies for Education: A World Bank Review. Washington, D. C.: World Bank. (selected chapters).





3- Torres, C. A. (1989). "The Capitalist State and Public Policy Formation. Framework for a Political Sociology of Educational Policy Making". British Journal of


Sociology of Education. Vol. 10, No. 1, pp. 81-102.




4- Farrell, J. P. (1997). "A Retrospective on Educational Planning in Comparative Education". Comparative Education Review. Vol. 41, No. 3, pp. 277-313.




5- Klees, Steven J. (1986). "Planning and Policy Analysis in Education: What Can Economics Tell Us?". Comparative Education Review. Vol. 30. No. 4, pp. 574- 607.




6- Milli Eğitim Şura Kararları (1939-2021). Erişim: Şura Kararları (meb.gov.tr)





7- AÇEV&ERG (2013). Erken Çocukluk Eğitimi ve 4+4+4 Düzenlemesi. Erişim: ECE_PolitikaRaporu (egitimreformugirisimi.org)





8- Uysal, H. & Akman, B. (2015). Erişim: https://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=7692




9- Acun, İ. & Korkmaz, H. (2019). Erişim: (8) (PDF) İsveç ve Türkiye’de erken çocukluk dönemi eğitim politikalarının eğitim programlarına yansımaları (researchgate.net)




10- Yeni Normal Sürecinde Erken Çocukluk Eğitimi Çalıştayı Raporu (2020). Erişim: UBİS’e ders notu olarak yüklenecek.




11- ERG Eğitim İzleme Raporu (2007-2021).




12- OECD Reports (2022).




13- MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı (2022). 2021 Yılı İdari Faaliyet Raporu




14- TEDMEM Eğitimi Değerlendirme Raporu (2019-2021). Erişim: 2021 Eğitim Değerlendirme Raporu | tedmem




15- Bakioğlu, A. & Korumaz, M. (2019). Eğitim Politikaları. Ankara: Nobel.