Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. BELMA TUĞRUL
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, beden eğitiminde eğitimsel ve kültürel oyunların kullanılmasına yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği İnsan gelişiminde beden eğitiminin rolü, ilköğretim birinci kademe çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, beden eğitimi derslerinde düzenler, yürüyüşler, dönüşler gibi uygulamalar, Fiziksel Etkinlik Kartları tanıtımı ve uygulamaları egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi,

Haftalık Ders Konuları

1Beden eğitimi ve Spor Bilimine Giriş (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
2Beden eğitimi ve spor dersi ile ilgili temel hususlar, temel kavramlar, beden eğitimi ve sporun önemi (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
3Beden Eğitiminde Büyüme ve Gelişim (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
4Beden Eğitimi ve Sporun Temel Amaçları (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
5Beden Eğitimi ve Sporun Faydaları (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
6Eğitsel Oyunun Öğretimi (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
7Eğitsel Oyun öğretiminde zamanlama ve tehlikeler, Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
8Eğitsel Oyunun Yönetilmesi (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
9ARA SINAV
10Eğitsel Oyunun Yönetilmesi (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
11Kısa Sınav- Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
12Rekreasyon Faaliyetleri ve Okul öncesi dönemde uygulamaları
13Rekreasyon Faaliyetleri ve Okul öncesi dönemde uygulamaları
14Genel Değerlendirme (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)

Kaynaklar

1-MEB (2007). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.

2-Dilaver Nebioğlu (2008). Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları Planlaması ve Denetimi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
3- Suzan Cömert Özata (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
4- İsmail Hakkı Harmandar (2004). Beden Eğitimi ve Spor' da Özel Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayınevi, Ankara.
5- M. Engin Deniz (2012). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Maya Akademi,4. Baskı, Ankara.
6- MEB, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Fiziksel Etkinlik Kartları