Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ALİ YİĞİT KUTLUCA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocukların düşünme becerilerinin gelişimini dikkate alarak öğretim etkinlikleri tasarlamalarını kolaylaştırmaktır. Ayrıca bu derse katılan öğrencilerin çocukların eleştirel düşünme becerileri başta olmak üzere epistemolojik inanç, akıl yürütme ve karar verme niteliklerinin gelişimine yönelik potansiyel önemin farkına varmaları da amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Okul Öncesi Eğitim Programının Düşünme Süreçleri Açısından İncelenmesi Bilim – Bilim Okuryazarlığı Epistemoloji, Epistemolojik İnançlar, Epistemik Biliş Akıl Yürütme – Karar Verme – Argümantasyon - Eleştirel Düşünme Çocuklarla Felsefe (P4C) Düşünme becerilerinin öğretiminde kullanılabilecek Yöntem ve Teknikler

Haftalık Ders Konuları

1Dersin Tanıtımı – Hedeflerden Bahsedilmesi Dersten beklentiler nelerdir? Erken çocuklukta düşünme ve öğrenme süreçleri
2Erken çocuklukta düşünme ve öğrenme süreçleri
3Epistemoloji, Epistemolojik İnançlar, Epistemik Biliş
4Erken Çocukluk Döneminde Epistemolojik İnançlar
5Bilim ve Okuryazarlık Süreçleri
6Akıl Yürütme – Karar Verme
7Argümantasyon – Eleştirel Düşünme
8Örnek Etkinliklerin Tanıtımı ve Yazımı
9Ara Sınav Haftası
10Örnek Etkinliklerin Tanıtımı ve Yazımı
11Çocuklarla Felsefe (P4C)
12Düşünme becerilerinin öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
13Düşünme becerilerinin öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

1- Lipman, M. (1982). Philosophy for children. Thinking: The Journal of Philosophy for Children, 3(3/4), 35-44.
2- Brownlee, J., & Berthelsen, D. (2006). Personal epistemology and relational pedagogy in early childhood teacher education programs. Early Years, 26(1), 17-29.
3-BOYACI, N. P., Karadağ, F., & Gülenç, K. (2018). Çocuklar için felsefe/çocuklarla felsefe: Felsefi metotlar, uygulamalar ve amaçlar. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, (31), 145-173.