Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. SELİM EMİROĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Alana özgü öğrenme-öğretme etkinliklerini, değerlendirme sürecini, öğrenme ortamlarını ve öğretim kaynaklarını tanıma.
Dersin İçeriği Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.), bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri. Alan kitaplarının özellikleri.

Haftalık Ders Konuları

1Etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları
3Ders planı hazırlama
4Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları
5Türkiye’de ve yurt dışında mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi
6Konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama
7Sınıfta örnek bir ders anlatımı yapılması ve bu sunuların videoya kaydedilmesi ve dersin sonunda kayıtlardan yararlanarak değerlendirme yapılma
8Bireysel proje sunumları, kayıt ve değerlendirme
9Bireysel proje sunumları, kayıt ve değerlendirme
10Bireysel proje sunumları, kayıt ve değerlendirme
11Aynı öğrencilerin ikinci kez bireysel proje sunumları, kayıt ve değerlendirme
12Aynı öğrencilerin ikinci kez bireysel proje sunumları, kayıt ve değerlendirme
13Aynı öğrencilerin ikinci kez bireysel proje sunumları, kayıt ve değerlendirme
14Genel değerlendirme

Kaynaklar

1- Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretimde planlama ve değerlendirme kitapları ve mikro öğretim yöntem ve uygulamaları ile ilgili makaleler