Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MİNE AKKAYNAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin özel eğitimle ilgili temel kavramları öğrenmeleri, tarihsel süreç içerisinde ülkemizde özel eğitimin gelişimini ifade edebilmelerini amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri.

Haftalık Ders Konuları

1Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma. Özel eğitime ilişkin temel terimleri anlama ve açıklama (Zedelenme, yetersizlik özür/engel vb.)
2Özel eğitim nedir? Özel eğitimin amaçları ve ilkeleri nelerdir? Kimleri kapsar? Özel gereksinimli çocuk kimdir?
3Özel eğitime muhtaç olma nedenleri nelerdir?
4Özel eğitimde tanılama nasıl yapılır
5Özel eğitim nerelerde uygulanır?
6Zihin engelli çocukların özellikleri ve eğitimleri.
7Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri.
8Öğrenme güçlüğü ve Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocukların özellikleri ve eğitimleri. Genel tekrar
9ARASINAV
10Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri
11Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
12İletişim yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
13Görme ve işitme yetersizliği olan çocukların eğitimleri
14Farklı gelişen çocuğa sahip aileler

Kaynaklar

1- Eripek S.(Edt.) (2000). Özel Eğitim. Eskişehir; Anadolu Üniversitesi web-ofset tesisleri.

2- Ataman. A. (Edt.) (2005). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.


3- Diken, H.İ.(Edt.) (2015) Özel Eğitim. Pegem Yayıncılık.11.baskı


4-Amerikan Psikiyatri Birliği, Psikiyatride Hastalıkların Tanımlanması ve Sınıflandırılması Elkitabı, Yeniden Gözden Geçirilmiş Beşinci Baskı (DSM-V-TR), Çeviren Köroğlu, E. Hekimler Yayın Birliği, Ankara, 2013.


5-Fiscus, E.D.; Mandell, J.C. (1983). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Doç. Dr. Akçamete, G (Ed). Çev. Şenel, H.G.; Tekin,E.Ankara:Özkan Matbaacılık Sanayi.


6-Friend, M. (2011) Special Education: Contemporary Perspectives for School Professionals, 3rd Edition