Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde dil ve okuma-yazma gelişimi, okuma öncesi ve yazma öncesi etkinlikler, öğretmenin rolü, okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama, okuma-yazma çalışmalarının değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Dersin İçeriği Dil kazanımı ile ilgili kuramsal yaklaşımlar, okul öncesi dönemde dil ve kavram gelişimi, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, kapsamı ve öğretmenin rolü, okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarının eğitim programına dahil edilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Dil gelişimi ve aşamaları
2Dil gelişimi ve aşamaları
3Dil kazanımına ilişkin görüşler
4Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri
5Yaşlara göre kavram gelişimi
6Yaşlara göre kavram gelişimi
7Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması
8Ara Sınav
9Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi
10Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi
11Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi
12Kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme
13Kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme
14Tartışma, Araştırma ve Sunum

Kaynaklar

1-Topbaş, S. Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık, Ankara, 2005.
Güven, N. & Bal, S. Dil Gelişimi. Epsilon Yayınevi, 2000.
Ülgen. G. Kavram Gelişimi. Anı Yayıncılık, 1999.
Vukelich, C. Christie, J. Enz B. Helping Young Children Learn Language and Literacy: Birth Through Kindergarten. Allyn & Bacon, 2008.