Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması
2İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri
3İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi I- Hukuki ve Siyasi Gelişmeler
4İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi II- Düşünürlerin Katkısı
5Demokrasi yaklaşımları
6İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi
7İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler
8Ara sınav
9İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler
10İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri
11İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar
12İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar
13Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden?
14Genel değerlendirme

Kaynaklar

1-Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.

2- Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
3-Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin. İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Editör(ler): Refik Turan,
Yazar(lar): Refik Turan, Cihan Kara, Erol Koçoğlu, Özlem Bektaş Öztaşkın , Şükran Uçuş Güldalı , Berrin Dinç, Halil İbrahim Sağlam , Arife Figen Ersoy, Hasan Onat,
Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
4- Okul ve Ailede, İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Dr. Rüştü Yeşil (2002). Nobel Yayınevi.