INTRANET
UBIS
ECTS/DS
WEB-MAIL
CONTACT
TR
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
Erasmus+ Office
güncelleme: 25.1.2021 17:02
Dear Erasmus+ incoming students,
in preparation of your mobility at Istanbul Aydın University, we would like to share with you all the pre-mobility webinar presentation- please click here
IAU Erasmus+ TEAM
Dear Future Erasmus+ outgoing students,
Sevgili Erasmus + giden öğrencileri,
In preparation of the upcoming call for applications for the 2021-2022 Academic year, as Erasmus+ Team we have started the series of info session webinars.
Yaklaşan 2021-2022 Akademik yılı başvuru çağrısına hazırlık olarak, Erasmus + Ekibi olarak Bilgilendirme Webinar Serisi'ni başlattık.
Below you can find the informative session presentations with the:
Bilgilendirici oturum sunumlarını aşağıda bulabilirsiniz:
1. Faculty of Communication/İletişim Fakültesi: please click here
2. Faculty of Education/Eğitim Fakültesi: please click here
3. Faculty of Arts and Sciences/FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ: please click here
The series of webinars will continue for all faculties/schools/institute.
Webinar serisi tüm fakülteler / okullar / enstitüler için devam edecek.
Meantime, if you have any inquiries about the Erasmus+ Programme and how you can apply you can also contact us at: erasmus@aydin.edu.tr or follow us on our social media for updates:
Erasmus + Programı ve nasıl başvurabileceğiniz hakkında sorularınız varsa, bizimle erasmus@aydin.edu.tr adresinden iletişime geçebilir veya güncellemeler için bizi sosyal medyadan takip edebilirsiniz:
facebook: iauerasmusofficeinstagram: iau_erasmus
Sevgili 2020-2021 Akademik yılı Erasmus+ Öğrenci Adaylarımız,
Erasmus+ süreci ile ilgili tüm bilgilerin paylaşılacağı ve adımların anlatılacağı "Erasmus+ Giden Öğrenci Online Oryantasyon Programı" düzenlenecektir.
09/10/2020 öğrenim için:
saat 13:30'da Türkçe dilinde gerçekleştirilecek program (Türkiye'den ve Türkçe bilen öğrenciler için)
saat 15:30'da İngilizce dilinde gerçekleştirilecek program (Türkçe bilmeyen tüm öğrenciler için)
Oryantasyon Programına katılımınız zorunlu olup, katılım Microsoft TEAMS platformu üzerinden yapılacaktır. Online Oryantasyon Programımızdan en geç bir gün önce bizden gerekli güvenlik ayrıntılarını içeren bir e-posta alacaksınız:
Microsoft TEAMS indirmek için:
Google play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.teams&hl=en&gl=US
App Store : https://apps.apple.com/us/app/microsoft-teams/id1113153706
Lütfen aplikasyona IAU @stu.aydin.edu.tr e-mail adresi ile açınız. Aksi takdirde oryantasyona girmenizde sorun yaşarsınız.
Herhangi bir bağlantı problemini önlemek amacıyla Online Oryantasyon Programımız başlamadan en az 10 dakika önce katılmanızı tavsiye ederiz.
Toplantıda verilecek bilgiler ve açıklamalar nihayetinde işlemlerinize hemen başlayabileceksiniz, katılım göstermeyen öğrencilerimizin gerekçelerini dilekçe ile Koordinatörlüğümüze erasmus@aydin.edu.tr e-mail yoluyla bildirmesi önemle rica olunur. İzin almadan toplantıya katılmayan öğrencilere ekstra bir bilgilendirme yapılmayacaktır.
Katılmanız önemle rica olunur.
Erasmus+ Kurum Koordinatörlüğü
Dear Erasmus+ candidate students of 2020-21 Academic Year,
In order for you to obtain all the necessary information before during and after your study mobility within the framework of Erasmus+ Program we have the pleasure of inviting you to take part in our Erasmus+ Orientation Program sessions as follows:
On 09/10/2020 for students selected for an Erasmus+ study mobility:
The attendance to the Erasmus+ Orientation Program is compulsory and programme will be conducted via Microsoft TEAMS. To avoid any connection problems we advise you to join the webinar at least 10 min. before it starts.
Please be aware that if you do not have the Microsoft TEAMS programme installed on your computer/phone you can download the app via:
Google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.teams&hl=en&gl=US
Please open the Microsoft TEAMS with the IAU student e-mail address which ends with @stu.aydin.edu.tr. Otherwise, you will have problems with connecting to the online orientation.
Allow us to remind you that attendance to the orientation is compulsory for all nominated students and that there will be no make-up of the online orientation programme therefore do not miss it. Students who do not attend are kindly requested to submit their plausible reasons to our Office via email at erasmus@aydin.edu.tr
No extra information will be given to students who do not attend the meeting without permission.
With the hope to see you all there,
Dear Erasmus+ candidates for 2020-2021 Academic Year,
In the context of your upcoming mobilities as well as the COVID 19 pandemics, we have compiled some of your most frequently asked questions about your selection results as per the below attached document:
2020-2021 Erasmus+ Öğrenim/Staj Hareketliliği ve Uluslararası Kredi Hareketliliği Yerleştirme Sonuçları- Sıkça Sorulan Sorular- 2020-2021 Erasmus+ Study/Traineehsip Mobility & International Credit Mobility Results-FAQ
We suggest you to first read the document carefully and contact us at erasmus@aydin.edu.tr for further clarifications,
2020-2021 Erasmus+ Staj Hareketliliği Yerleştirme Sonuçları
2020-2021 Erasmus+ Traineeship Mobility Placement Results
Dear Erasmus+ Departmental Coordinators and Students,
2020-2021 Erasmus+ Traineeship Mobility Placement Results are in tables below. But primarily please READ THE INFORMATION BELOW CAREFULLY.
IMPORTANT NOTE:
2020-2021 Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği ve Uluslararası Kredi Hareketliliği Yerleştirme Sonuçları
2020-2021 Erasmus+ Study Mobility & International Credit Mobility Results
2020-2021 Erasmus+ Study and International Credit Mobility Results are in tables below. But primarily please READ THE INFORMATION BELOW CAREFULLY.
The link to the Erasmus+ Online Application System is: http://erasmusapp.aydin.edu.tr/?Pointer=Main&.
If you have forgotten your UBIS user/password you can request a reset of it using the log in page https://ubis.aydin.edu.tr/?Pointer=ResetPassword& or you can contact IAU's Students Affairs Department to request a reset of your password.
For any other technical difficulties you can contact us via email at erasmus@aydin.edu.tr. Until 15/09/2020, 4 PM. Any requests related to the Letter of commitment sent after this date will be disregarded.
Erasmus+ Online Başvuru sistemin linki: http://erasmusapp.aydin.edu.tr/?Pointer=Main&
UBIS kullanıcı / şifrenizi unuttuysanız, oturum açma sayfasını kullanarak sıfırlama talebinde bulunabilirsiniz: https://ubis.aydin.edu.tr/?Pointer=ResetPassword& veya IAU Öğrenci İşleri Departmanı ile iletişime geçebilirsiniz.
15/09/2020, saat 16:00 tarihine kadar diğer teknik sorunlar için erasmus@aydin.edu.tr adresinden e-posta yoluyla bizimle iletişime geçebilirsiniz. Bu tarihten sonra taahhütname ile ilgili gönderilen talepler dikkate alınmayacaktır.
Due to COVID-19 pandemic, all mobilities from Turkey are currently cancelled and on hold.
The exam results will be published once the relevant authorities decide on this matter, once the COVID-19 risk disappears in Turkey and in Europe.
Thank you for your understanding,
Frequently asked questions for Erasmus+ Outgoing students booklet is available for consultation below:
İn Turkish- İAÜ ERASMUS COVID-19 SIK SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI-31.03.2020
İn Turkish-updated version- İAÜ ERASMUS COVID-19 SIK SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI-15.06.2020
in English:- IAU Erasmus COVID-19 FAQs (soon available)
11.06.2020
Dear IAU Erasmus+ Incoming Students,
Following our previous info e-mails concerning the global events surrounding COVID-19 (Coronavirus) we would like to offer you 6th briefing on the final examinations and final procedures related to your mobility, please check the attached files,
As a matter of precaution our upper management is closely monitoring the situation and in regular contact with our Council of Higher Education (YÖK) and the Ministry of Health and the IAU's Health Coordination Group.
Furthermore, information about the situation at the university and in Turkey will be regularly updated online at the official webpage and social media.
As now you are following your final exams we would like to wish you best of luck with the examinations and reassure you of our support in managing the online examination period. You can always contact you concerning inquiries about your finals and make-ups for the finals.
We'll continue to evaluate additional issues and will be in touch with you as updates on our University's measures during the normalization process as well as your Erasmus+ paperwork before you leave from Turkey,
Since the campus continues to be closed to students, we will handle all the paperwork related to your mobility via email according to your requests. Once you finalize your exams and you have all your grades in your UBIS system's transcript of records please inform us in order for us to share with you the official transcript of records related to your mobility at IAU.
For those who are interested in the ECTS conversion scale at IAU you can find it at the following link: https://ebs.aydin.edu.tr/index.iau?Page=ectsVeisyuku&ln=tr
Additionally, allow us to remind you that your residence permits will end on 28.06.2020. In planning your departure date, please keep in mind that according to regulations, you need to leave Turkey within 10 days after the end of your residence permit or apply for the extension of your residence permit in the case in which you have no possibility of returning-namely there are no return flights scheduled by your embassy/consulate. Please do inform us via email concerning your return dates and if you need assistance in term of extending your residence permit.
Those of you who will return or already returned to their countries and haven't informed us, must inform us urgently-IAU Erasmus+ TEAM via email at: erasmus@aydin.edu.tr and their home institution's Erasmus+ authorities and send us your flight ticket in order to issue your Certificate of Departure,
Finally, allow us to remind you that for the sake of your safety as much as possible, please try to maintain social distancing and practice good hygiene practices as recommended by WHO.
If you have questions about any of these issues or additional assistance, please contact us: erasmus@aydin.edu.tr
Keep well and stay healthy,
03.06.2020
Following our previous info e-mails concerning the global events surrounding COVID-19 (Coronavirus) we would like to offer you 5th briefing on the final examinations, please check the attached files,
For the sake of your safety as much as possible, please try to avoid crowded places including pubs or cafes in this period.
21.04.2020
Following our previous info e-mails concerning the global events surrounding COVID-19 (Coronavirus) we would like to offer you 4th briefing on the latest developments on the matter.
You can also reach the general recommendations on the website of the Turkish Higher Council of Education (YÖK): https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus-hastaligina-iliskin-universitelerde-alinacak-tedbirler.aspx and follow the news internationally via the WHO website: http://www.euro.who.int/en/countries/turkey
Please see below further guidance effective immediately on the related topic:
https://forms.gle/PcZoEy2kyvkV5cFK9
As members of the IAU community, please also bear in mind the following:
We'll continue to evaluate additional issues and will be in touch with you as updates become available.
17.04.2020
Following our previous info e-mails concerning the global events surrounding COVID-19 (Coronavirus) we would like to offer you third briefing on the latest developments on the matter.
16.03.2020
Dear Erasmus+ Incoming Students to IAU,
Following our previous info e-mails concerning the global events surrounding Covid-19 (Coronavirus) we would like to offer you second briefing on the latest developments on the matter.
At this time, there are 18 confirmed cases of Covid-19 (Coronavirus) in Turkey however there are no records of any cases on our campus.
As a matter of precaution our upper management is closely monitoring the situation and in regular contact with our Council of Higher Education (YÖK) and the Ministry of Health and the IAU's Coordination Group.
All in all, we are continuing to evaluate additional issues and will be in touch with you as updates become available.
If you have questions about any of these issues, please contact us: erasmus@aydin.edu.tr
Best wishes,
11.03.2020
Update on IAU's policy on COVID-19 (Coronavirus)
Dear Incoming Student to IAU,
As you have been further informed yesterday via your electronic account UBIS, IAU has established a task force responsible for preventive measures related to COVID-19 (Coronavirus).
As of last evening Turkey has the first confirmed case of COVID-19 (Coronavirus) and in light of this development and for your own health, safety and well-being further measures have been adopted at IAU as follows:
During this isolation time, access on campus is restricted and upon the completion of the 14 days isolation period you can return on campus provided you submit via email to erasmus@aydin.edu.tr your health report containing test results for COVID-19.
Please understand these protective measures are put in place to protect both you and the IAU community overall.
10.03.2020
In light of the preventive measures taken by our institution with regard to the global events surrounding COVID-19 (Coronavirus) we would like to offer you a briefing on the latest developments on the matter as well as some recommendations involving you and your close ones keeping in mind that safety and health are the most important aspects to take care of in this period.
At this time, there is no indication that our campus and country is affected, however, as a matter of precaution our upper management is closely monitoring the situation and in regular contact with our Council of Higher Education (YÖK) and respective authorities.
Please see below our guidance effective immediately through April 10, 2020 on travel, events and related topics:
All in all, we currently expect regularly scheduled University operations including classes to continue through the remainder of the semester, and for final exams to be administered according to the existing schedule. We are continuing to evaluate additional issues and will be in touch with you as updates become available.
2018-2019 3. Başvuru ve 2019-2020 1. Başvuru Erasmus+ Personel Hareketliliği Başvuruları ve 2018-2019 1. BAŞVURU Uluslararası Kredi Hareketliliği (ICM) Erasmus+ Personel Hareketliliği Başvuru döneminde göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı başvuran tüm Akademik ve İdari Personelimize teşekkür ederiz,
Erasmus+ Personel Hareketliliği 2018-2019 3. Başvuru ve 2019-2020 1. Başvuru Erasmus+ Personel Hareketliliği Başvuruları dönemi yerleştirme sonuçları aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
Ancak öncelikli olarak lütfen AŞAĞIDAKİ BİLGİLERİ DİKKATLE OKUYUNUZ:
- Tablolarda açıklanan sonuçlar değerlendirme açısından nihai sonuçlardır. Erasmus+ Değişim Programına katılacak olan personelden seçilenlerin hepsi, Üniversitemize tahsis edilen hibeden yararlanmaya hak kazanmıştır.
- Yararlanıcıların Erasmus+ Değişimi hakkından herhangi bir sebeple feragat etmek istemesi halinde; feragat dilekçelerini Erasmus+ Kurum Koordinatörlüğü'ne teslim etmeleri gerekmektedir. Personelin değişim hakkından vazgeçmesini gerektirecek zorunlu hallerin herhangi bir tarihte ortaya çıkması durumunda; hak sahibi personelin feragat dilekçesini belirttiği değişim başlangıç tarihinden en az 1 ay önce birimimize bildirmesi gerekmektedir.
Yurtdışına Çıkmadan Önce Koordinatörlüğümüze Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:
- Hesap Cüzdanı (Yapı Kredi'den açılacak Euro Hesabı)
- Pasaport
- Vize
Yukarıdaki belgelerin tamamlanması halinde Hibe Sözleşmesi yapılabilecektir.
Yurtdışından Döndükten Sonra Ofisimize Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:
- Katılım Sertifikası,
- Seyahat edilen tarihleri gösteren belgeler (uçuş kartları, pasaport giriş-çıkışları gibi),
- Personel Nihai Raporu (Hareketlilik Aracı kullanılarak ders verme / eğitim alma hareketliliğinden faydalanan personelin çevirimiçi AB anketini "EU Survey" doldurmaları istenir.)
Erasmus+ Personel Hareketliliği Hibeleri
Not: * Yukarıdaki hibeler 2019 sözleşme döneminden itibaren seçilen personele uygulanacaktır. Örneğin 2019-2020 akademik dönemi için hareketliliğe katılacak iki personelden 2018 sözleşme dönemi için seçilene 2018 sözleşme döneminde geçerli olan hibeler, 2019 sözleşme döneminde seçilene yukarıdaki tabloda yer alan hibe miktarları uygulanacaktır.
Katılımcılar seyahat maliyetlerini karşılamak için aşağıda belirtilen desteği** alacaklardır:
http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm
Erasmus+ Programına katılan engelli yararlanıcılara aldıkları standart hibelerine ek olarak özel ihtiyaçlarına yardımcı olmak üzere ilave hibe verilebilmektedir.
Personel hareketliliğinden faydalanan personele verilen hibe katkı niteliğinde olup; verilen hibe yurt dışında geçirilen döneme ilişkin masrafların tamamını karşılamaya yönelik değildir.
Personel hareketliliğinden faydalanacak personele verilecek olan gündelik miktarı gidilen ülke ile birlikte gidilen süreye göre yukarıdaki tabloda belirtilen tutarlar dikkate alınarak hesaplanır. Tabloda gösterilen miktarlar Avro cinsindendir.
Erasmus+ Personel Hareketliliğinden faydalanan personele verilen günlük/haftalık hibe kalacak yer, yeme-içme masrafları, iletişim giderleri, yerel seyahat giderleri, şehir içi seyahat giderleri, ev sigorta masrafları gibi giderleri kapsar. Bu giderler için ayrıca ödeme yapılmaz.
Faaliyetten faydalanan personele ödenebilecek en yüksek günlük/haftalık hibe miktarı personelin Ders Verme / Eğitim Alma faaliyeti için personel hareketliliği anlaşmasında yer alan faaliyeti ile ilişkili olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyet yapıldığı görünen günler için hesaplanan tutardır.
Personel hareketliliğinden faydalanan personele günlük hibe ödemesi yapılabilmesi için personelin bahsi geçen günde mümkün olduğunca tam güne yakın olacak şekilde karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyet gerçekleştirmiş olması ve bu bilginin taraflarca imzalanmış Ders Verme / Eğitim
Alma faaliyeti için personel hareketliliği anlaşmasında ya da katılım sertifikası ile belgelendirilmiş olması gerekmektedir.
Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz.
Personel hareketliliği faaliyetinden yararlanan personeline ödenecek seyahat gideri miktarı "Mesafe Hesaplayıcı" kullanılarak hesap edilir.
Mesafe hesaplayıcısı aracılığı ile personelin yerleşik olduğu yerden, faaliyet yerine kadar olan 2 nokta arasının km değeri tespit edilir ve yukarıda verilen tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanır. Personelin aktarmalı olarak seyahat etmesi, yukarıda belirtilen mesafe hesaplaması ile varılan mesafeyi etkilemez.
Şehir içi ulaşıma ait seyahat giderleri karşılanmaz. Kişi bu giderlerini kendisine verilen günlük/haftalık hibeden karşılamak durumundadır.