Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. BELMA TUĞRUL
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Çocuklarda matematik ile ilgili kavramların gelişimini sağlamak için gerekli öğretim yöntemlerine yönelik bilgi ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Çocuklarda matematiksel kavram gelişimi ve Piaget'in bilişsel gelişim kuramı, okul öncesi dönemde matematik, matematiksel kavram gelişiminde eşleştirme, sınıflandırma, gruplama, karşılaştırma ve sıralama, okul öncesi dönemde sayı ve işlem kavramı, okul öncesi dönemde uzay, geometri ve geometrik şekiller, örüntü, fonksiyon, grafikler, ölçme ve grup sunumları.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin hedef, içerik, öğretim yöntem-teknikleri ve dersin değerlendirme süreçleri
2Çocuklarda matematiksel kavram gelişimi ve Piaget'in bilişsel gelişim kuramı
3Okul öncesi dönemde matematik (yeri ve önemi, etkinliklerin hazırlanması, köşenin hazırlanması vb. )
4Matematiksel kavram gelişiminde eşleştirme, sınıflandırma, gruplama, karşılaştırma ve sıralama
5Okul öncesi dönemde sayı ve işlem kavramı
6Okul öncesi dönemde uzay
7Okul öncesi dönemde geometri ve geometrik şekiller
8Okul öncesi dönemde örüntü, fonksiyon ve grafikler
9Ara sınav
10Okul öncesi dönemde ölçme
11Grup sunumları
12Grup sunumları
13Grup sunumları
14Grup sunumları

Kaynaklar

1- Aktaş, Y. (2005). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Kitabevi.


2- Arı, M. ve Öncü, E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Doğa ve Matematik Uygulamaları. Ankara: Kök Yayıncılık.


3- Charlesworth, R. ve Lind, K. K. (2003). Math and Science for Young Children (4. Baskı). Thomson: Delmar Learning.


4- Dere, H. ve Ömeroğlu, E. (2001). Okulöncesi Dönemde Fen Doğa Matematik Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık.


5- Güven, Y. (2000). Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik. İstanbul: Yapa Yayıncılık.


6- Moomaw, S. (2011). Teaching Mathematics in Early Childhood. The United States: Paul H. Brookes Publishing Co.

7- Ömeroğlu, E. ve Dere, H. (2001). Okul Öncesi Dönemde Fen Matematik Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık
8- Akman, B. (2017). Okul öncesi matematik eğitimi. Pegem Atıf İndeksi, 1-246.