Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim + Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler, ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozuklukların ve uyum sorunlarının tanımını, nedenlerini öğrenmektedirler
Dersin İçeriği Ruh sağlığının tanımı, önemi; ruh sağlığının tarihsel gelişimi; ruh sağlığı ile ilgili kuramlar; ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri; çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin [kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi; aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri

Haftalık Ders Konuları

1Ruh sağlığı; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özellikleri
22 Çocukluk dönemi ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikler
33 Çocuklarda ruh sağlığını etkileyen genetik, biyolojik ve psiko-sosyal etmenler
44 Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenleri
5Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların düzeltilmesine ilişkin görüşleri
65 Çocuklarda duygusal ve davranışsal sorunları değerlendirme yöntemleri
76 Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların belirtileri
87 Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların nedenleri
9Vize
108 Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların düzeltilmesine yönelik tıbbi ve psikolojik tedavi yöntemleri
119 Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik öneriler
1210 Sınıfta çocuklarda görülen sorun davranışların kontrolü konusunda uygulamalı davranış analizinin ilke ve yöntemler
1310 Sınıfta çocuklarda görülen sorun davranışların kontrolü konusunda uygulamalı davranış analizinin ilke ve yöntemler
1410 Sınıfta çocuklarda görülen sorun davranışların kontrolü konusunda uygulamalı davranış analizinin ilke ve yöntemler

Kaynaklar

1-Çocuk ruh sağlığı
Editör:Gökçe Kurt
Nobel Kitabevi 2020