Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin eğitim ile ilgili temel kavramları ve eğitim temellerini kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.

Haftalık Ders Konuları

1Düşünme ve düşünme becerilerini tanımı, düşünme yapıları, düşünme yapılarında etkili bilişsel süreçler
2Temel ve ileri düzey düşünme becerileri, İstemli ve İstemsiz düşünme
3Düşünme becerileri ile ilgili kuramlar
4Beyin ve düşünme
5Eleştirel düşünme ve analitik düşünme kavramı ve özellikleri
6Eleştirel ve analitik düşünmenin felsefi temelleri
7Eleştirel düşünme becerileri
8Analitik düşünme becerileri
9Eleştirel düşünme eğilimleri
10Dünyada uygulanan düşünme becerileri eğitim programları
11Düşünme becerilerini destekleyen etkinlik çalışmaları, eleştirel ve analitik okuma, yazma ve dinleme
12Öğretim programlarında eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin incelenmesi
13Eleştirel ve analitik düşünme becerilerine yönelik etkinlikler
14Genel Değerlendirme

Kaynaklar

1-Dewey, J. (1991). How we think. NewYork: Pomethus Books.
2-Gürkaynak, İ., Üstel, F. ve Gülgöz, S. (2008). Eleştirel düşünme (3. Baskı). İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.