Dijital Halkla İlişkiler

hit-ogrencileri-sektorle-bulusuyor-dijital-halka-iliskiler-desuh.jpeg

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde bulunan İAÜ PR Atölye'nin düzenlediği 'Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor' etkinlikler dizisinin 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar dönemi son etkinliği 8 Mayıs Çarşamba günü saat 14:00'te D Blok Turuncu Salonda gerçekleşti. Etkinliğe Banvit A.Ş BRF Halkla İlişkiler Yöneticisi Fatih Göçen konuşmacı olarak katıldı.

 

'Mağara Sembolleri İletişimciler İçin Önemli Bir Keşif'

Fatih Göçen sunumuna başlarken,  Halkla İlişkiler ile ilgili öncelikle öğrenilmesi gerekilen konulardan biri olan iletişimin tarihi ve iletişimin sürecinin evriminden bahsetti. Genevieve Von Petzinger'in yapmış olduğu araştırmalardan elde ettiği mağara sembollerini, bu sembollerin incelenmesi sonucunda 32 adet sembolün tekrar ettiğini ve farklı bölgelerde kullanıldığını gösterdi.  İletişim sürecinin yazının bulunmasıyla başladığı görüşünün kabul edildiğini söyleyen Fatih Göçen iletişim tarihinin köklü ve sürekli olduğunu, bunun yanında yeni bilgilerin sürekli ortaya çıktığını anlattı. 42 bin yıl önce mağara zamanında kullanılan sembollerin günümüzde yazılı iletişimde kullandığımız işaretlere ne kadar benzediğini sunumda paylaştı.

 

'İnsan Neredeyse Halkla İlişkilerde Orada'

''Geleneksel halkla ilişkiler ve dijital halkla ilişkileri birbiriyle düşman gibi görmüyoruz.''. Ağırlıklı olarak geleneksel halkla ilişkiler çalışmaları yapmış olduğunu dile getiren Fatih Göçen 2010 yılında dijitalin gelişmesi ve sektöre girmesiyle beraber üniversitelerde üç aylık eğitimler sonucu dijital medyayı öğrendiğini ve kendi işine entegre ettiğini, geleneksel veya değil hedef kitle için hangisi daha doğru ve etkiliyse onun seçilmesinin önemli olduğunu vurgulayarak sunumuna devam etti.

''Dijitalin en iyi taraflarından birisinin yapılacak araştırma için bütçenin ortadan kalkması ya da en aza inmesidir diyen Fatih Göçen, ''Eskiden yapılan araştırma için şirketler bir bütçe ayırmak zorundaydı, ortalama bir araştırma için 25 30 bin TL ücret gerekiyordu fakat dijital ortamda araştırmayı yapmak ve sonucu almak çok kolay. Bununla beraber işimiz ne kadar başarılı oldu gibi soruların cevaplarını daha ucuz şekilde öğrenme imkanına kavuştuk.'' dedi.

Dijital araştırmanın getirdiği kolaylık yanında iletişimciye getirdiği zorluğun yaşanılan bir krizin çok hızlı büyümesi ve kitlelere rahat ulaşıp ortadan kaldırılmasının zor hatta imkansız olduğunu söyleyen Fatih Gören global bir marka olan Dolca & Gabbana'dan bir kriz örneği paylaştı.

Etkinlik, İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Deniz Akbulut'un Fatih Göçen 'e günün anlam ve önemini belirten bir plaket takdim etmesiyle son buldu. 


o07ht-d30qy.jpg

96qvr-9fkvh.jpg

pza84-4wg18.jpg


güncelleme: 2.12.2019 15:18