Kurum ve İletişim Ajansı Birlikte Nasıl Çalışır?

yusufziya_tulinceneli-01.jpg

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor” Etkinlikler Dizisi Kapsamında Limak Enerji Grubu ve Feveran İletişim İAÜ PR Atölye’nin Konuğu Oldu

İstanbul Aydın Üniversitesi (İAÜ), İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde bulunan İAÜ PR Atölye’nin geleneksel olarak düzenlediği "Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor” etkinlikler dizisinin 45. etkinliği 21 Aralık 2021 Salı günü saat 14:00'te Atölye Aydın iş birliğiyle İletişim Fakültesi, TV stüdyosunda yapılan YouTube canlı yayınıyla gerçekleştirildi. Etkinlikte Limak Enerji Grubu Kurumsal İletişim Müdürü Yusuf Ziya Yüce ve Feveran İletişim Kurucu Ortağı Tülin Çeneli Dönmez “Kurum ve İletişim Ajansı Birlikte Nasıl Çalışır?” konusu üzerine görüşlerini paylaştı.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Deniz Akbulut moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlik boyunca halkla ilişkiler mesleğinin ve sektörün nasıl değiştiği, mesleğin eskiye nazaran günümüzde nerede olduğu, medya ilişkilerinin dijitalle birlikte nasıl boyut değiştirdiği, ajans ve kurum işbirliğinin nasıl işlediği ve kurumların toplumsal sorunlara nasıl dokunabildikleri üzerine konuşuldu. Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olan Yusuf Ziya Yüce konuşmasına mesleklerin, sektörlerin ve iş yapış şekillerinin evrildiğini, bu doğrultuda da iletişim öğrencilerinin ve sektör çalışanlarının yaşanan değişime ayak uydurarak sektörde tutunabileceğini söyleyerek başladı. Yüce, halkla ilişkiler öğrencilerinin özellikle sivil toplum kuruluşlarında yer almaları gerektiğinin de altını çizdi. Marmara Üniversitesi’nden mezun olan Tülin Çeneli Dönmez de konu ile ilgili olarak okulda edinilen bilginin sektör yaşamıyla ve çalışma biçimiyle entegre edilmesi gerektiğini, bunun için de muhakkak erken yaşlarda iş tecrübesi edinilmesinin önemli olduğunu ekledi. Dönmez, yeni jenerasyonun daha donanımlı, yaratıcı ve aktif olmalarıyla ajans ve kurumlara fayda sağlayacaklarına değindi. Bu noktada ajansların kurumlar için oldukça önemli olduğunu vurgulayan Yüce, ajansların, kurumlar için farklı bakış açıları oluşturabileceğini ve rakiplere karşılık olarak daha kreatif olabilmeyi sağladığını ifade etti. Kurumlar tarafından üretilen projelerin değer kazanması ve daha büyük kitlelere ulaştırılması için ajansların öneminin büyük olduğunu söyledi. 

İletişim sektöründe birçok tecrübeye sahip olan Dönmez, halkla ilişkilerin, algılananın aksine, sadece medya ilişkilerinden ibaret olamayacağını belirtti. Dijital dünyaya geçişle birlikte medya ilişkilerinin farklı bir boyut kazandığını, ajanslarda stratejik iletişim ve algı yönetiminde hizmet verildiğini, sosyal medya vb. uygulamalarla, daha az maaliyetle daha büyük ve çeşitli kitlelere ulaşabilmenin olağan hale getirildiğini ifade etti. Ayrıca dijitale geçişin de bazı sorumluluklar gerektirdiğini, olası dijital krizlere karşı hazırlıklı olunmasının gerekliliğine dikkat çekti. Artık hedef kitlenin dijitalle beraber aldıkları ürün-hizmet karşısında kurumlarla hızlıca iletişime geçebildiğini söyleyen Dönmez, müşterilerin memnuniyet derecelerinin ne olduğunu dijital üzerinden açıkça belirtebildiklerini ifade etti. Dönmez’in sözlerine ek olarak Yüce, kurumsal iletişim ekibinin ve halkla ilişkiler ajansının sonuca gidecek yolları belirlemesi gerektiğine, bunun için etkinlik yönetimi, sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluk gibi halkla ilişkiler uygulamalarını kurumsal bünyelerinde barındırdığını ve medya ilişkilerinin, iletişim faaliyetlerinin ikinci basamağı konumunda olduğunu söyledi. 

Halkla ilişkiler mesleğine karşı olan tutumun eskiye nazaran daha iyi olduğunu dile getiren Yüce, konu ile ilgili düşüncelerini “Mesleğimiz benim okuduğum yıllara göre günümüzde daha iyi durumda. Fakat burada gidilmesi gereken oldukça fazla yol var ve özellikle mesleği yapan kişilere büyük işler düşüyor. Şimdilerde firmalar çok daha bilinçli… Hem ajans hizmeti alıyorlar, hem de rekabet ortamı olduğu için halkla ilişkiler departmanının desteğine inanıyorlar. O nedenle çalışmalarımızı devam ettirirsek mesleğin ileride çok daha iyi yerlerde olacağına inanıyorum” şeklinde ifade etti. Kurumların toplumsal sorunlara karşı kayıtsız kalmayıp, sorumluluk bilinci içerisine girdiklerini ve bu doğrultuda mesleğe ve halkla ilişkiler ajanslarına günümüzde daha çok inanıldığının altını çizdi.

Etkinlik buraya tıklanarak izlenebilmektedir.


1.jpg

güncelleme: 13.12.2023 09:54