Etkili Halkla İlişkiler Liderliği

pratölye-Halkla-İlişkiler-ve-Tanıtım-Öğrencileri-Sektörle-Buluşuyor-Sevda-Solak.jpg

İstanbul Aydın Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü uygulama atölyesi olan İAÜ PR Atölye, geleneksel “Halkla İlişkiler Öğrencileri Sektörle Buluşuyor” etkinlikler dizisinin 2022-2023 eğitim-öğretim yılı güz dönemi ikinci etkinliğini Atölye Aydın iş birliği ile hayata geçirdi. Etkinlik, TimePR Ajans Başkanı Sevda Solak’ın katılımıyla 20 Aralık Salı günü saat 14.00’te televizyon stüdyosundan yapılan canlı yayın eşliğinde gerçekleşti. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Deniz Akbulut’un moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlikte konuşan Solak, etkili halkla ilişkiler liderliği üzerine fikirlerini ve mesleki deneyimleri paylaştı.

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olan Solak, gençlik yıllarında başladığı meslekte toplam 25 yıldır aktif olarak bulunduğunu ve eş zamanlı olarak Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nde yönetim kurulu üyesi olarak görev yaptığını ifade etti.

Halkla ilişkiler liderliği üzerine konuşan Sevda Solak, liderlik ve yöneticilik arasındaki farkları ele aldı. Liderin daha ilham veren soyut bir şahsiyet, yöneticinin ise işletmenin idaresini belli kurallara göre yöneten kişi olduğuna değindi. Liderliği vizyoner bir kavram olarak gören Solak, iyi bir liderin açık, şeffaf ve kitleleri arkasından sürükleyen yapıda olduğunu, her yöneticinin lider olmadığının da altını çizdi. Halkla ilişkiler mesleğinin liderlerini anlatan Solak, bu alanda Betül Mardin ve Alaeddin Asna'yı örnek gösterdi.

TimePR Ajansı’nda lider iletişimi odaklı hizmetlerin nasıl yürütüldüğünü de anlatan Solak, ajansa gelen müşterilerle çalışmaya başlarken “Dünya, gaz ve toz bulutundan oluşuyor.” gibi en temelden başlayarak bu işin tüm süreçlerinin en detaylı şekilde aktarıldığını ifade etti. Artık şirketler için liderliğin önemli bir vasıf olduğunu ve geleceği için liderlik basamakları tasarladıklarına dikkat çeken Solak, günümüzde lider danışmanlığının çoğu zaman ajansın görevi olduğunu ve şirketlerin liderlik iletişimini yönetmek için ajanslarla çalışmaya yöneldiğini belirtti.

Farklı branşlardaki markalara bütüncül bakmak için öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri gerektiğini vurgulayan Solak, kendi deneyimlerinden yola çıkarak öğrencilik döneminde staj yapmanın meslek hayatı için değerli olduğunu belirtti. Ayrıca staj yapmış olan öğrencinin sektörde tercih edilme olasılığının daha yüksek olduğunu da ekleyerek gençlere tavsiyelerini iletti.

Etkinliğe buraya tıklayarak ulaşılabilmektedir.

1.jpg

güncelleme: 14.12.2023 09:44