Uluslararası Halkla İlişkiler Ajansları Nasıl Çalışır?

Ayçin-Noyan-Afiş.jpg


​Weber Shandwick Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ayçin Noyan İAÜ PR Atölye’nin Konuğu Oldu

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde bulunan İAÜ PR Atölye’nin geleneksel olarak düzenlediği “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor” etkinlikler dizisinin 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminin dördüncü etkinliği 13 Mayıs 2022 Cuma günü saat 11.00’de gerçekleştirildi. Atölye Aydın iş birliğiyle TV stüdyosunda yapılan YouTube canlı yayınıyla gerçekleşen etkinlikte Weber Shandwick Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ayçin Noyan uluslararası halkla ilişkiler ajanslarının çalışma şekilleri üzerine görüşlerini paylaştı.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Deniz Akbulut’un moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlikte konuşan Ayçin Noyan, ulusal ve uluslararası ajansların çalışma şekilleri açısından aralarındaki farkları anlattı. Uluslararası ajans olarak ağırlık verdikleri uygulamalarına değinen Noyan, Türkiye’deki halkla ilişkiler sektörüne yönelik izlenimlerini uluslararası ile karşılaştırarak sundu. Weber Shandwick olarak dünyanın en köklü ve en büyük kapasiteye sahip halkla ilişkiler ajanslarından biri olduklarını belirtti.

Halka ilişkiler sektörünü ulusal ve uluslararası alanda değerlendiren Noyan, uluslararası alanda halkla ilişkilerin kurumlar tarafından çok daha fazla ciddiye alındığını ve halkla ilişkiler mesleğinin itibarın globalde daha fazla olduğunu belirtti.  Ülkemizde yürütülen işlerin kaliteli olduğunu, ancak mesleki itibarın yok denecek kadar az olduğunu vurguladı. “Türkiye’de mesleğimizin itibarının artması gerekiyor. Gazeteciliğe benzemiyor, reklama da benzemiyor. Halkla ilişkiler alanında ciddi bir mesleği anlatma sıkıntısı yaşıyoruz. Yaptığımız iş tam olarak anlaşılmıyor. Kendimizi doğru ifade edebilmeliyiz.” şeklinde konuştu. Ayrıca ulusal ve uluslararası halkla ilişkiler ajansları arasındaki ücret farkına değinen Noyan, globalde çalışma ücretinin saat üzerinden değerlendirildiğini, Türkiye’de ise aylık ya da yıllık ücret olarak belirlendiğini ifade etti.

Mesleği anlatmanın medya ilişkilerinden ibaret olmadığını belirten Noyan, kriz iletişimi, pazarlama iletişimi ve daha birçok alanın halkla ilişkilerin birer parçası olduğunu, halkla ilişkilerin bu parçalardan oluşan bir bütün olduğunun altını çizdi.

Halkla ilişkiler öğrencilerine çeşitli tavsiyelerde bulunan Noyan, her halkla ilişkiler öğrencisinin çalıştıkları ya da staj yaptıkları yerlerden kesinlikle mentörlük alması, ellerinden geldiğince çok okuması ve çok yazması gerektiğinin üzerinde durdu. Yazı yazma konusunda kendini geliştirmenin önemini vurgulayan Noyan, iyi yazı yazmanın halkla ilişkilerde önemli bir temel oluşturduğuna dikkat çekti. Bunun yanı sıra Weber Shandwick gibi global ajanslarda staj yapmak isteyen öğrencilere de “Biz çift dilli bir kurumuz. Müşterilerimizin çoğu global alanda hizmet veriyor. Öğrenciler ellerinden geldiğince yabancı platformları takip etmeliler. Çok okuyup çok araştırsınlar. Halkla ilişkilerde meraklı olmak önemli bir yer tutuyor” diyerek öğrencilerin yabancı dillerini geliştirmelerini gerektiğini vurguladı.

Etkinliğe buraya tıklayarak ulaşılabilmektedir.


1.jpg

güncelleme: 13.12.2023 15:21