Dijitalleşmeyle Beraber Kriz İletişiminin Dönüşümü

    53923174_2291491231097565_1756352997966741504_n.jpg


İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde bulunan İAÜ PR Atöyle'nin düzenlediği 'Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor' etkinlikler dizisinin 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminin ikinci etkinliği 14 Mart 2019 günü saat 14:00'da gerçekleştirildi. Etkinliğe Feveran İletişim Kurucu Ortağı Tülin Çeneli Dönmez konuşmacı olarak katıldı.

 

'Kriz Planı Hazırlıktan Sona Kadar 7 Adımdan Oluşuyor'

  Tülin Çeneli Dönmez sırayla; kriz ekibi oluşturup konusunun incelenmesi ve buna göre açıklama yapılmasına, kriz seviyesinin belirlenmesine ve oluşturulan mesajın çok çabuk hazırlanması gerektiğine değindi. Mesaj hazırlandıktan sonra onaylanması ve onaylayacak mekanizmanın da kriz ekibi içinde yer alması gerektiğini, daha sonra paydaşlar göz önünde bulundurularak mesajın kimlere iletileceğine karar verilmesine ve iletişim süreci bittikten sonra bile sürekli takip edilip etkileşimlerin ölçülerek raporlar hazırlanması şeklinde kriz iletişiminin toplam 7 adımdan oluştuğunu anlattı.

 

'10 Altın Kural'

    Kriz anını rahat bir şekilde atlatmak ve iletişim sürecini doğru şekilde yönetebilmek için sorumluluk almanın bizi suçlu göstermeyeceğini, kontrolü elimizde tutmanın önemli olduğunu, krizin tahmin edilemeyecek boyutlara gelmesine izin verilmemesi bu yüzden yanıt sürecinde araştırmaların çok iyi yapılması ve başkalarının desteğine açık olmanın, basını müttefik olarak görmenin öneminin de yapmamız gerekenler arasında yer aldığını belirtti. İlk 23 saatin çok önemli olduğunu, bu süreç geçtikten sonra devamlı iletişim sağlanmasının ve kurumsal itibarın her zaman yüksek tutulmasının gerektiğini vurgulayarak kriz İletişiminde temel olan 10 Altın Kuralı açıklayan Dönmez, hiçbir krizin öngörülemeyeceğini ama bu kurallarla hepsinin atlatılabileceğini ekledi.

 

'Mesleğimizde Öğrenmek ve Keşfetmek Hiç Bitmiyor'

   Dönmez, kriz iletişiminde deneyimin önemini vurgulayarak, daha önce edindiğimiz bilgileri yaşadığımız krizlerde deneyimlerken pek çok yeni şey öğrenildiğini bununla beraber tecrübelerimizin de arttığını bu sayede de mesleğimizde öğrenmenin ve keşfetmenin hiç bitmediğini anlattı.

  Etkinliğin sonunda bölüm öğrencilerinin sorularını yanıtlayan Tülin Çeneli Dönmez'e Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Dr.Öğretim Üyesi Deniz Akbulut'un günün anlam ve önemi ile ilgili bir teşekkür belgesi takdim etmesiyle gün son buldu.


54202421_2292607977652557_3738239749463212032_n.jpg

54279336_2292607907652564_2066925458984796160_n.jpg

53970373_2292607597652595_7170742440939225088_o.jpg

güncelleme: 13.5.2019 13:07