Tribeca İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Ali Cem İlhan Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileriyle Buluştu

tribeca.jpg

Tribeca İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Ali Cem İlhan, Halkla İlişkilerde Kalite Yönetimi dersi kapsamında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 3. sınıf öğrencileriyle bir araya geldi.

1992 yılında Capitol PR Ajansı'nda metin yazarı olarak sektöre giriş yapan Ali Cem İlhan, 1997 yılında kendi ajansını kurmasından bugüne kadar geçen sürede sektörel deneyimlerini öğrencilerle paylaştı. İletişim sektörünün günümüzde geldiği noktaya değinen İlhan, halkla ilişkiler çalışmalarında dijitalleşmenin önemini vurguladı.

İletişim Sektöründe Rekabet Ortamı Büyük

Türkiye'de iletişim sektörünün ilk yıllarında kaynak kitap sayısının bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az olduğunu ifade eden İlhan, "Sektörün ilk yıllarında İletişim Fakültesi mezunu neredeyse hiç yoktu. Eski düzende farklı sektörlerden gelenlerin ajanslara kattığı şeyler vardı. Şimdi ise çok fazla insan İletişim Fakültesi mezunu oluyor. Büyük bir rekabet ortamı var. Hem çok hem de az aday var." dedi.

 

Halkla İlişkiler Çalışmalarında Yapay Zeka Oldukça Önemli

Yapay zekanın halkla ilişkiler sektörüne etkileri konusunda konuşan İlhan, "Çoğu sektörde olduğu gibi iletişim sektöründe de dijitalleşme çok önemli. Dijital iletişim, hedef kitleyi etik anlamda manipüle eden bir ortam oluşturuyor. Dijitalleşmeden önce bültenin yazılıp servis edilme süresi iki günü buluyordu. Günümüzde yapay zeka ve dijitalleşmeyle birlikte yaptığımız işlerin hem süresi kısaldı hem de daha kolay hale geldi."  ifadesinde bulundu.

Ali Cem İlhan'dan Tavsiyeler

Sektöre girmeye hazırlanan genç iletişimcilere tavsiyelerde bulunan Ali Cem İlhan, "Öncelikle, sektörde var olabilmek için İngilizce'nizi geliştirmek çok önemli. Türkiye'de PR hizmeti alan çok fazla uluslararası şirket var. Yabancı dilinizin seviyesi bu şirketler ile ilişki kurabilmeniz için büyük bir avantaj. İkinci olarak, yazı yazabiliyor olmanız gerek. Metin yazarlığı, medya ilişkileri ve müşteri ilişkileri gibi alanlar sektörün kemik noktası. Üçüncü olarak ise; meraklı, okuyan, entelektüel ve ufkunu geniş tutan biri olabilmeniz gerekiyor. Birlikte iş yapacağınız şirketlerle iletişim kurabilecek kadar her konuya hakim olmalısınız. Bu özelliklere sahip olursanız rakiplerden sıyrılamamanız ve sektörde yer bulamamanız için hiçbir sebep yok." dedi.

Ali Cem İlhan, konuşmasını "Bir kurumun iletişimi iyi yönetmesinin temeli üst yönetimin iletişime inanıyor olmasından geçiyor. Müşteriyi ikna etmek için öğrenme, hizmet ve iş odaklı olmamız gerekiyor. İşi en iyi bilen müşteri bile bazen sonuç odaklı bakıyor." diyerek sonlandırdı.


güncelleme: 12.12.2023 11:14