Halkla İlişkilerde İletişim Becerileri ve Liderlik

Derya_Aslan-01 (1).jpg

CitiPR Marka Yönetimi ve İletişim Danışmanlığı Kurucusu Derya Aslan, konuğu olduğu İstanbul Aydın Üniversitesi’nde ‘halkla ilişkilerde iletişim becerileri ve liderlik’ konusundaki bilgi ve görüşlerini paylaştı. Aslan, kendi tecrübelerinden örnekler vererek yaptığı anlatımda nasıl iyi bir iletişimci olunabileceğinin tüyolarını da verdi.

CitiPR Marka Yönetimi ve İletişim Danışmanlığı Kurucusu Derya Aslan, İstanbul Aydın Üniversitesi’ne konuk oldu. İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesindeki İAÜ PR Atölye’nin geleneksel “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor” etkinliğine katılan Aslan, ‘halkla ilişkilerde iletişim becerileri ve liderlik’ konusundaki görüşlerini paylaştı.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Deniz Akbulut’un moderatörlüğünde YouTube canlı yayınıyla gerçekleşen etkinlikte konuşan Derya Aslan, halkla ilişkiler profesyonellerinin sahip olması gereken iletişim becerilerini anlattı. İletişim becerilerinin geliştirilmesi için yapılması gereken faaliyetler, yönetici ve lider arasındaki temel farklar, halkla ilişkiler ajanslarının müşterilerine sundukları lider iletişiminin kurumlar için önemi ve doğru bir lider iletişiminin nasıl yapılması gerektiği konularına değinen Aslan, konuşmasında iletişim alanında eğitimin önemine de dikkat çekti.

İletişim dünyasıyla tanışma hikayesinden de kısaca söz eden Derya Aslan “Eğitim, yaşam boyu sürmesi gereken bir unsurdur. Bir bedenin temel ihtiyaçları ne kadar önemliyse eğitim de aynı derecede önem taşır. Ben, Bilgi Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi okudum ancak öncesinde ve sonrasında farklı alanlarda iş tecrübelerim ve aldığım eğitimler oldu. Her zaman zamanın nasıl geçtiğini anlamayacağım kadar çok seveceğim bir işe sahip olma hayalim vardı. 2008-2009 yılları arasında kurumsal bir şirkette çalışırken iletişim becerilerimin ve yeteneklerimin farkına vardım. Bu konu üzerinden ilerlemeye karar verdim ve birden fazla markaya iletişim danışmanlığı yapmak için kendi şirketimi kurmanın beni özgür ve mutlu kılacağını fark ettim. Şunu da belirtmeliyim ki; bu mesleği seçmemde etken olan en önemli kişilerden biri de öğrencisi olduğum Betül Mardin’dir. Halkla ilişkiler sektörünün duayeni olan hocam, benim rol modellerimden biri olmuştur” dedi.

Kelimeler, ses tonu ve beden dilinin uyumu

Başarılı bir halkla ilişkiler uzmanının etkili iletişim becerilerini kullanması gerektiğini söyleyen Aslan, etkili iletişimin temelinde ana dilin doğru kullanımı ve kelimelerin gücünün olduğuna dikkat çekti. Bununla beraber iletişimin sadece sözlerden ibaret olmadığını anlatan Aslan, ses tonu, kelimelerdeki vurgu, jest ve mimiklerin çok önemli belirleyiciler olduğunun altını çizdi. Aslan “Araştırmalar ‘evet’ kelimesinin farklı tonlamalarla ifade edildiğinde 27 farklı anlamı olduğunu gösteriyor. Her mesleğin kendine özgü araçları vardır. İletişimcinin en önemli araçları ise kelimeler, ses tonu ve beden dilidir. Bir halkla ilişkiler uzmanının dışa dönük ve duygusal zeka dinamiklerine sahip biri olması gerekir. Bir iletişim profesyoneli olarak deneyim biriktirmeli ve bu deneyimlerini, vizyonunu kuruma yansıtabilmeli. Kendini iletişim sürecinin anlamlı, tamamlayıcı bir parçası olarak görebilmeli. Sorumluluk almalı.” diye konuştu.

İyi iletişimle algı yaratmanın geleceğe dair bir iş olduğunu kaydeden Aslan, halkla ilişkiler uzmanlarının zamana yazı yazan insanlar olduğunu dile getirdi. Aslan, iletişimcilerin doğru iletişim stratejileriyle olumlu bir algı yarattıklarını ve böylece insanların akıllarında ürün ve hizmetle ilgili en etkili imajı oluşturduklarını söyledi.

Lider ve yönetici farkı...

İletişimin en önemli ayaklarından birinin lider iletişimi olduğuna dikkat çeken Derya Aslan, lideri kavram olarak vizyon sahibi ve örnek alınacak öncü kişi olarak tanımladı. Başarı yolculuğunda lider olma tanımının pek çok alanda karşımıza çıktığının altını çizen Aslan “Yönetici bugünü ve bugünkü organizasyonu tasarlar. Fakat lider, o organizasyonun geleceğini görüp bugünü geleceğe göre tasarlar. Bu yönetici ve lider arasındaki temel farktır. 21. Yüzyılın başarılı olan liderleri farklılıkları zenginlik olarak görüp, gerektiğinde geçmişte başarı getiren bir uygulamanın dışına çıkıp risk alarak yeni yollar deneyecek kadar cesur olmalı. Zor koşullara karşı duygusal ve fiziksel dayanıklılık geliştirebilmeli. Lider kuytu yerleri görüp, geleceğe iyimser gerçekçilikle şekil verir. Yararlı paranoya, deneye dayalı yaratıcılık, fanatik disiplin gibi kavramlarla koyduğu hedeflerden ve standartlardan hiçbir koşulda ödün vermez. Her koşulda cesurdur.” dedi.

Yeni mezunlara ve stajyerlere mümkün olduğunca destek olmaya çalıştığını belirten Derya Aslan, gençleri birer elmas olarak gördüğünü ve keşfedilmeleri gerektiğini söyledi.  Mesleğe gönül veren ve yeni katılanlarla ahenk içinde çalışmanın kendisine büyük keyif verdiğini dile getiren Aslan, halkla ilişkiler mezunları için diplomanın tek başına yeterli olmadığını ve kişisel gelişimin ve ilerlemenin gerekliliğine dikkat çekti. Aslan, tüm iletişim uzmanı adayları için deneyim kazanmanın, azim ve çabanın başarıya götüren temel adımlar olduğunu sözlerine ekledi.

Etkinliğe buraya tıklayarak erişim sağlanabilmektedir.

1.jpg

güncelleme: 13.12.2023 15:15