Kurumsal Halkla İlişkiler: Onur Air Örneği

Ekran Resmi 2017-08-16 11.59.29.png

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, öğrencilerini sektör profesyonelleri ile bir araya getirmek için "Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor" adı altında etkinlikler dizisi gerçekleştiriyor. Bu kapsamda Onur Air Kurumsal İletişim Direktörü Rauf Gerz'in konuk olduğu üçüncü etkinlik 9 Mart günü saat 14:00'te Mavi Salon'da gerçekleşti.

Söyleşide Gerz, "Havacılık sektöründe Kurumsal İletişim nasıl gerçekleşiyor, kurumsal iletişimde kriz nasıl yönetilir, havacılık sektöründe iletişimcinin yeri ve önemi nedir, sosyal medyanın gücü havacılık sektöründe ne kadar rol alıyor" gibi birçok konuya değindi. Gerz, artık her sektörün kurumsal iletişime ihtiyaç duyduğunu, iletişimcilerin her sektörün içinde yer alması gerektiğini anlattı. Bu durumda iletişimcinin taşıması gereken bazı özellikler olduğunu belirten Gerz; "İyi bir iletişimci her konuda donanımlı olmalıdır. Prezentabl bir duruş ve şıklık sergilemelidir. Özgüvenli olmalı ve yabancı dil konusunda kendini geliştirmelidir'' diye ekledi.

Organizasyon şemasında iletişimci doğru yerde konumlanmalıdır

Kurumun organizasyon şemasında iletişimcinin doğru yerde konumlandırılarak üst yönetime bağlı olması gerektiğini belirten Rauf Gerz aksi halde iletişimcinin herhangi bir konu hakkında bir toplantıda veya kriz anında kurumun yöneticilerine ve diğer takım arkadaşlarına bir fayda sağlamayacağını veya çözüm odaklı bir sonuç elde edilemeyeceğini açıkladı. İletişimcinin böyle durumlarda hiyerarşik üstünlük olmaksızın görüşlerini açıklaması gerektiğini vurguladı.

Kriz anında Kurum Çalışanları birlikte Hareket Etmeli

"Kurum olarak karşılaşılan krizlerde kurumun ve çalışanlarının birlikte hareket etmesi gerekir. Kamuoyundan önce şirketi yönetmek gerekir. Şirketin içindeki herkesin bu durumda birlik olup iletişim birimine yardım etmesi ve olayı daha iyi çözebilmek adına doğru bilgiler sunması önemlidir. Bir krizle karşılaşıldığı zaman kitleleri nasıl etkileyebileceğimizi ve kitleleri kontrol etmek adına aktif mi yoksa proaktif mi olmak zorundayız ona karar vermeliyiz. Krizi öngöremezsiniz ama tedbirli olabilirsiniz. Krizin kuruma karşı geri dönüşü ve sizin iletişimci olarak bu durumu nasıl yönettiğiniz çok önemlidir. İletişimci böyle durumlarda yalan söylememeli" diyerek kriz anında nasıl bir stratejiye başvurmamız gerektiği hakkında bilgilendirdi.

Kurum içi Halkla İlişkiler Çok Önemli

Rauf Gerz kurum içinde halkla ilişkiler faaliyetlerinin önemli olduğunu tercihen en sevilen ve de en çekinilen departmanın kurumsal iletişim departmanı olduğunu belirtti. ''%70 çekinilen adam olmak isterim. Çünkü sadece sevilen taraf olmak faydalı olmaz. Gerektiği zaman kurum içinde herhangi bir olumsuzlukta istediğim bilgileri çalışanlarımdan daha kısa sürede ve doğru olarak alıyorum. Bu durum olumsuzlukları daha kısa sürede çözmemi sağlıyor'', ''İletişimcinin sosyal çevresi geniş olmalıdır. Medyayla ilişkileri sıkı tutması ve medyanın da iletişimciyi tanıması gerekir. Kurumun imaj ve itibarına yönelik çalışmalarda etik kuralları çiğnemeden medyayla gereken çalışmaları hazırlamak önemlidir. İletişim kanallarının bu yönde önem sıralaması belirlenmeli ve ağırlıklı olarak dijital alanda çalışmalar sürdürülmelidir'' dedi.

Havacılık sektöründe iletişimci nasıl bir iş temposunda çalışıyor ve görevlerinin neler olduğunu anlatan Gerz sunum sonunda öğrencilerin sorularını yanıtladı. Ayrıca yaratıcı bulduğu iki soruyu soran öğrenciye Onur Air'den gidiş dönüş uçak bileti hediye etti. Söyleşi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof .Dr Emine Özden Cankaya'nın, Rauf Gerz'e günün anlam ve önemini ifade eden plaket takdimiyle sona erdi.

kurumsal halkla ilişkiler  onur air örneği.jpg

kurumsal halkla ilişkiler  onur air örneği2.jpg

DSC_2765.JPG

kurumsal halkla ilişkiler  onur air örneği2.jpg

güncelleme: 16.8.2017 17:43