Kurumsal İmaj Yönetimi

hit-ogrencileri-sektorle-bulusuyor-kurumsal-imaj-yonetimi-ip9hz.jpeg

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde bulunan İAÜ PR Atölye’nin düzenlediği ‘Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor’ etkinlikler dizisinin 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminin dördüncü etkinliği 15 Nisan 2019 günü saat 10:00’da R Blok 102’de  gerçekleşti. Etkinliğe Arma PR İletişim Marka Danışmanı Mehmet AK konuşmacı olarak katıldı.


 1910-1920 yıllarında ürünün az talebin fazla olması nedeniyle ‘ne üretirsem satarım’ anlayışının var olduğunu ve 1930’larda bu anlayışın pazarlama anlayışına evrildiğini, firmaların hem iyi üretim hem de iyi pazarlama yapmaya başladıklarını, 1950’li yıllarda gazete, dergi ve radyonun gelişimi ile reklamın önem kazandığını anlattı. 1970’lerde firmaların basının gücünü farkına vardıklarını iyi üretim ve  pazarlama yapsa dahi kötü bir haber çıkması halinde diğerlerinin önemini yitirğini, itibarın ve imajın önemli hale geldiğini söyleyen Mehmet Ak, Halkla ilişkilerin kendini sevdirmek olduğunu da ekledi.                                                    

 Birçok şehirde ‘’Şehir Markalaşması’’dersi veren Mehmet AK İran Başkenti olan Tahran’a, şehir imajının düzelmesi ve yapılan gerçek dışı yorumların aksinin gösterilmesi için şehrin başkanına özel eğitimler verdiğini, bu sayede kötü imajından kurtulan Tahran’ın büyük bir gelişme göstererek yurtdışında tanınırlığının arttığını, inşaat ve turizm alanlarında iyi yönde faaliyet gösterdiğini anlattı.

Markaların olduğu gibi şehirlerinde bir imajı olduğundan bahseden Mehmet Ak, ülkeler ve şehirler markalaştırılmazsa karşılaşılabilecek tehlikelerin en başında vize sorunlarının geldiğini bununda ticaret ve ekonomi alanlarında ülkeler ve şehirler için hayati önem arz ettiğini söyledi.

Reklam, Halkla Ilişkiler ve Bilişim alanlarının ortak çalışmasından oluşan gücün entegre olması ile sektörün yükseleceğinden bahseden Mehmet Ak, teknik kullanmanın önemli olduğunu bir bilgiye ulaşıldığında onu kullanmamız gerektiğini, daha yukarı bilgilere ulaşılmazsa arkadakilerin gelişip öne geçtiğini ve her şeyin aniden değişebildiğini belirtti.

Markaların rekabet avantajı elde edebilmesinde kurumsal imajın önemli olduğuna değinen Mehmet Ak, özellikle benzin, bankacılık, hava yolu sektörlerinde imaj yönetiminin artı yön verdiğini, ürünün satışını kuvvetlendirdiğini ve değerini arttırdığı belirtti. Marka yönetiminin vücudumuzdaki kılcal damarlar gibi en küçük noktasına kadar incelenerek yapıldığını da ekledi.

xa52q-theq7.jpg

fcdga-ala2h.jpg



güncelleme: 13.5.2019 13:08