Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Rolü

neslihandemir-01.jpg

Arzum Pazarlama İletişimi Müdürü Neslihan Demir ile Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Rolü Konuşuldu

İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde bulunan İAÜ PR Atölye’nin geleneksel olarak düzenlediği “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Öğrencileri Sektörle Buluşuyor” etkinlikler dizisinin 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminin ikinci etkinliği 8 Nisan 2022 Cuma günü saat 10.00’da gerçekleştirildi. Atölye Aydın iş birliğiyle TV stüdyosunda yapılan YouTube canlı yayınıyla gerçekleşen etkinlikte Arzum Pazarlama İletişimi Müdürü Neslihan Demir, “Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Rolü” üzerine görüşlerini paylaştı.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Deniz Akbulut’un moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlik boyunca Neslihan Demir, ‘360 derece iletişim’ kavramının marka iletişimindeki gerekliliğinden, bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde halkla ilişkilerin rolünden, halkla ilişkiler uygulayıcıları ile yapılan iş birliğinden, halkla ilişkiler ve pazarlama faaliyetlerinde yaşanan değişimden ve Arzum’un toplumsal sorunlara yönelik çalışmalarından bahsetti.

Halkla İlişkiler faaliyetlerinde ana stratejilerin belirlenmesinin gerekliliğine değinen Neslihan Demir, ana hedefe doğru ilerlerken birçok farklı alanda deneyim kazanmanın ve farklı uzmanlıklardan faydalanılmasının önemini vurguladı. Bu kapsamda kurumların medya ajansı, halkla ilişkiler ajansı, reklam ajansı ve influencerlar ile ilişki kurulması gerektiğini belirtti. Ayrıca dijitalleşmenin kurumların yapacakları çalışmaları iki yıl öne çektiğini ve bu konuda özellikle pandeminin etkili olduğunu dile getiren Demir, kurumların dijitalle birlikte geleneksel medyayı da kullanmaları gerektiğinin altını çizdi.

Arzum’un vizyonundaki en temel özelliğin ekosistemi yönetmek olduğunu söyleyen Demir, altmışı aşkın ülkeye karşı global bir pazarlama anlayışı belirlediklerini ifade etti. Bu bağlamda farklı kültürler için farklı pazarlama stratejileri geliştirdiklerini ve her hedef kitleye farklı mesaj iletirken dil farklılıklarını da göz önünde bulundurduklarını belirtti. Etkinlikte Arzum bünyesinde gerçekleştirdikleri halkla ilişkiler faaliyetlerine de değinen Demir, “Annelik Zoru Seçmektir” adıyla gerçekleştirilen projede Arzum’un hikayesinden yola çıktıklarını ve markanın sahibinin hikayesinin anlatıldığını açıkladı. Yapılan bu filmin Arzum’un ilk dijital reklam filmi olduğunu ifade etti. Aynı zamanda toplumsal cinsiyet eşitliğini vurgulayan çalışmalarının olduğunu da vurguladı.  

Bütünleşik pazarlama iletişimini bir vücut olarak değerlendiren Neslihan Demir, vücuttaki her faktörün farklı bir işlev üstlendiğini ifade etti. Bu kapsamda halkla ilişkiler dahil olmak üzere tüm unsurların önemli olduğunu ve bir uyum içerisinde hareket etmeleri gerektiğini vurguladı. Bütünleşik pazarlama için halkla ilişkiler faaliyetlerinde medyanın önemini vurgulayan Demir, medya mensupları ile yakın ilişkiler kurmanın, her medya aracını etkin kullanmanın halkla ilişkiler faaliyetlerinin etkisini önemli ölçüde arttırdığının altını çizdi.

Etkinliğe buraya tıklayarak ulaşılabilmektedir.

1.jpg

güncelleme: 13.12.2023 11:08