Hakkımızda

Tarihçe:
İletişim Fakültesi 18.05.2007 tarihli 26526 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5656 EK–73 Sayılı Kanunla kurulan İstanbul Aydın Üniversitesi’nin ilk kurulan fakültelerinden biridir. 2007 yılında açılan Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü bünyesinde 2010 yılına kadar eğitim – öğretime lisans programı ile devam edilmiştir. 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Yüksek Lisans programı ve 2012- 2013 eğitim-öğretim yılında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Doktora programları açılmıştır. Programların eğitim öğretim dili Türkçe’dir.

Misyon:
Misyonumuz, mesleki etik kurallarına bağlı olarak çalışan, toplumsal olaylara bütüncül bir bakış açısıyla bakabilen, eleştirel düşünebilen, kamu yararı için topluma katkı sağlamaya yönelik ulusal ve uluslararası projeler üretebilen, liderlik niteliklerine sahip, iletişim alanında gelişmelere öncülük edebilecek nitelikli halkla ilişkiler uygulayıcılarını hayata kazandırmaktır.

Vizyon:
Vizyonumuz, halkla ilişkiler eğitiminde referans alınan kalite standartlarına ulaşmak, söz konusu standartları sürekli kılmak ve çağın gereksinimlerine göre daima güncel tutmaktır. Sektördeki yenilikleri içeren müfredat programlarımız, uygulama alanımız İAÜ PR Atölye ile bünyemizde yetişen/yetişecek olan halkla ilişkiler profesyoneli adaylarına ulusal ve uluslararası standartlara uyumlu bir eğitim öğretim vermektir.

Amaç: 
1. Halkla ilişkiler bilim alanı kapsamında olan her türlü konuda yetişmiş, 
2. Mesleki alanında özgün çalışmalar ortaya koyabilen, 
3. Mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavrayarak mesleki etik ve hukuki bilinçle çalışan, 
4. Kuramsal bilgiyle donanmış, alana özgü yöntem ve tekniklerle bilimsel veri elde edebilen, 
5. Disiplinler arası bir bakış açısıyla eleştirel düşünebilen, 
6. Güncel iletişim teknolojilerini takip eden, 
7. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda kendisini sürekli geliştiren, 
8. Mesleki uygulamalarında toplumsal sorumluğu ve kamu yararını gözeten nitelikli halkla ilişkiler profesyonelleri yetiştirmektir.

Hedefler:
1. Teori ve uygulama arasında bağ kurma ve problem analiz edebilme yetkinliği kazandırmak.
2. Yaşam boyu öğrenim ilkesi çerçevesinde, halkla ilişkiler alanında küresel ve yerel gelişmeleri takip edebilme ve uyum sağlayabilme yetkinliğini kazandırmak.
3. Etkili yazılı ve sözlü ve görsel ifade yetkinliği kazandırmak.
4. Bilimsel, yaratıcı ve eleştirel düşünceyi benimsetmek.
5. Hızla değişen iletişim ortamları, gelişen teknoloji ve yöntemlere bir bütün olarak bakma yetkinliği kazandırmak.
6. Farklı kültürlere uygun halkla ilişkiler ve tanıtım stratejileri geliştirebilecek yetkinliği kazandırmak.

Bu bağlamda, eğitim-öğretim programlarını güncel tutmak, sektörel iş birliklerini ve dış paydaşlarla ilişkileri güçlendirmek, paydaşlarla yürütülen toplantılar neticesinde yapılan fikir alışverişleri ile ders müfredat programlarını zenginleştirmek, halkla ilişkiler profesyonelleriyle etkinlikler ve atölye çalışmaları yapmak, uygulama birimi olan İAÜ PR Atölye’deki etkinliklere öğrencilerin aktif katılımını sağlayarak sektöre hazırlanmalarını sağlamak hedeflenmektedir.

Değerler: 
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü olarak sahip olduğumuz temel değerlerimizi şu şekilde sıralamaktayız:
• Uluslararası standartlarda eğitim sunmak 
• Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilincine sahip olmak 
• Kültürel, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uymak 
• Teori ve uygulama odaklı eğitimi benimsemek
• Alana ilişkin güncel bilgilere dair yetkinlik kazandırmak
• Disiplinler arası bir bakış açısına sahip olmak 
• Yaşam boyu eğitimi desteklemek 
• Yönetimde katılımcı, adil ve şeffaf bir anlayışa sahip olmak 
• Toplumun her kesimi ile temasta olmak

güncelleme: 31.3.2022 13:39