Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrenciler, - Matematik becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri açıklar. - Değerlendirme tekniklerinden yararlanarak ölçme araçları geliştirir. - Matematik kavram ve becerilerinin kazandırılmasında kullanılan öğretim yöntemlerine göre ders planı geliştirir.
Dersin İçeriği Bu ders, matematik kavramlarını, matematikte yer alan becerileri, matematik öğretiminde yer alan becerileri matematik becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan tekniklerini, erken matematik becerileri, sayma becerileri, dört işlem becerileri, basamak değeri, problem çözme matematik beceri ve kavramlarının öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini ve matematikte akıcılık konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Kavramlar, Matematik Müfredat Programı, Matematik Becerileri, Matematik Öğretiminin Önemi
2Matematik Becerilerinin Değerlendirilmesi
3Matematik Becerilerinin Değerlendirilmesi
4Erken Matematik Becerileri
5Sayma Becerileri
6Dört İşlem Becerileri
7Basamak Değeri
8Vize
9Problem Çözme
10Doğrudan Öğretim Yöntemiyle Matematik Öğretimi
11Basmaklandırılmış Yöntemle Matematik Öğretimi ve Nokta Belirleme Tekniği
12Sabit Bekleme Süreli Öğretim ve Eş Zamanlı İpucuyla Matematik Öğretimi
13Doğal Öğretim ve Matematikte Akıcılığın Geliştirilmesi
14Matematikte Akıcılığın Geliştirilmesi

Kaynaklar

Alptekin, S. (Editör) (2019). Matematik Performansı Düşük Öğrencilere Temel Matematik Becerilerin Öğretimi :Özel Eğitimde Matematik. Ankara: Eğiten Kitap. Hudson, P. ve Miller, S. (2006). Designing and implementing mathematics instruction for students with diverse learning needs. Boston: Pearson Education, Inc. Yıkmış, A. (2005). Etkileşime dayalı matematik öğretimi. Ankara: Kök yayıncılık. Gürsel, O. (2017). Özel gereksinimli öğrencilere matematik beceri ve kavramlarının öğretimini planlama ve uygulama. Ankara: Vize Yayıncılık. Gürsel, O. (2010). Matematik öğretimi. İ.H. Diken (Ed.), İlköğretimde kaynaştırma (Sf:444-477) içinde, Ankara: Pegem Akademi. Gürsel, O. (2000). Hata analizi yoluyla zihin özürlü öğrencilerin dört işlemde yaptıkları hataların sınıflandırılması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 127, 143. Mastropieri, M.A., ve Scruggs, T.E. (2004). The inclusive classroom strategies for effective instruction (2nd ed.). Ohio: Merril Prenticwe Hall. Özyürek, M. (2009). Bilişsel ve devimsel davranışları öğretmeyi kazanma, İstanbul: Daktylos Yayıncılık Stein, M., Silbert, J. ve Carnine, D. (1997). Desining effective mathematics instruction a direct instruction approach, 3th edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Allsopp, D.H., Kyger, M.M. ve Lovin, L.H. (2007). Teaching mathematics meaningfully solutions for reaching struggling learners. New Jersey: Paul H. Brookes Publishing. Carnine, D. (1997). Instructional design in mathematics for students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 30 (2), 130-141. Carnine, D.W., Dixon, R.C. ve Kame’enui, E.J. (1994). Math curriculum guidelines for diverse learners. Curriculum/Technology Qarterly, 3(3), 1-3. Carnine, D., Jitendra, A. ve Silbert, J. (1997). A descriptive analysis of mathematics curricular materials from a pedagogical perspective. Remedial and Special Education, 18(2), 66-81. Charlesworth, R. ve Lind, K.K. (2010). Math and science for young children (6th ed.). Belmont, CA: Wadsworth Cengage. Clements, D. H., ve Sarama, J. (2009). Learning and teaching early math. New York: Routledge. Gurganus, S.P. (2017). Math instruction for learning problems (2nd ed). Newyork: Routledge. Reys, R., Lindquist, M. M., Lamnbdin D. V. ve Smith, N.L. (2009). Helping children learn mathematics (9th ed). USA: John Wiley ve Sons, Inc.