Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı İş ve meslek becerileri; özel gereksinimli bireylerin istihdamlarının yaygınlığı; iş ve meslek becerilerinin özellikleri; özel gereksinimli bireylere iş ve meslek becerilerinin öğretimi; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili yaklaşımlar; iş ve meslek becerilerinin öğretiminde yöntemler; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili araştırmalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi ile ilgili örnek uygulamalar; iş ve meslek becerilerinin öğretimi için geçiş planı hazırlama; iş ve meslek ile ilgili gerekli becerileri kazandırma; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe hazırlama; özel gereksinimli bireyleri iş ve mesleğe yerleştirme.
Dersin İçeriği İş ve meslek eğitimine ilişkin temel kavramları tanımlar.Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Programlarını açıklar.Mesleki eğitime hazırlık için gerekli becerileri söyler.İstihdam kavramını açıklar.

Haftalık Ders Konuları

1Planlama
2Temel Kavramlar: Beceri, İş, Meslek, Yaşam boyu mesleki eğitim;
3Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Programları: Akademik programlar
4Meslek programları
5Mesleki Eğitime Hazırlık: Mesleki eğitime erişim, İşe hazır olma
6İşin farkında olma, İş arama, İş görüşmeleri
7Mesleki Davranışlar: Mesleki performans ve üretim, Uygun çalışma alışkanlık ve tutumları, İş ilişkileri,
8Belirli bir mesleğe ilişkin becerileri sergileme
9İşe uygun sosyal davranışlar sergileme
10Çevrede iş gereksinim analizi
11İstihdam edilebilirlik becerileri
12Sanayi, sektör ve işverenlerle işbirliği
13İş başında eğitim
14İşyerinde süreklilik

Kaynaklar

1- Özbey, F., & Diken, İ. H. (2010). Zihinsel yetersizliği olan bireylerin iş-meslek eğitimi ve istihdamlarına yönelik Türkiye’de yapılan araştırmaların gözden geçirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 11(02), 19-42.
2- Özkan, Ş. Y., Özkan, Ş. Y., & Gürsel, O. (2006). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere fotokopi çekme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 7(02), 29-48.
3- İş Eğitimi ve Meslek Ahlakı Dersi Öğretim Programı, 2016