Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT BALCI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları -

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Türkiye'de kullanılan erken müdahale programlarının (Portage Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Programı-PEÇDEP, Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı-OÇİDEP, Başarıya İlk Adım-BİA, Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı-ETEÇOM, Doğal Öğretime Dayalı Erken Müdahale Programı-DÖDEM, Otizmi Olan Okul Öncesi Çocuklar İçin DATA Modeli-DATA, ve Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı-KAEEP) geliştirilme sürecini, amaçlarını, uygulama şekillerini ve içeriğini tanımlar; bu programlardan birinin değerlendirme aracını kullanarak gelişim geriliği olan çocuğu değerlendirerek çocuğun bireysel eğitim programını ve materyalleri hazırlar; hazırladığı programı uygular ve çocuğun gelişiminin kaydını tutar; tuttuğu kayıtlar doğrultusunda gerektiğinde programda değişiklikler yapar; uygulamalarında ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapar.
Dersin İçeriği Türkiye'de kullanılan erken müdahale programlarının (PEÇDEP, OÇİDEP, BİA, ETEÇOM, DÖDEM, DATA, KAEEP) geliştirilme sürecini, amaçlarını, uygulama biçimlerini ve içeriğini tanımlar.

Haftalık Ders Konuları

1Erken Müdahale Programları Dersine giriş
2PEÇDEP’in geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; PEÇDEP ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; PEÇDEP’i kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
3OÇİDEP’in geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; OÇİDEP ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; OÇİDEP’i kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
4BİA’nın geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; BİA ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; BİA’yı kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
5ETEÇOM’un geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; ETEÇOM ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; ETEÇOM’u kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
6DÖDEM’in geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; DÖDEM ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; DÖDEM’i kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
7Ara sınav
8DÖDEM’in geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; DÖDEM ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; DÖDEM’i kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
9DATA’nın geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; DATA ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; DATA’yı kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
10KAEEP’nin geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; KAEEP ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; KAEEP’yi kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
11KAEEP’nin geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; KAEEP ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; KAEEP’yi kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik y
12KAEEP’nin geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; KAEEP ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; KAEEP’yi kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
13KAEEP’nin geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; KAEEP ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; KAEEP’yi kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma
14KAEEP’nin geliştirilme süreci, amaçları, uygulama şekilleri ve içeriği; KAEEP ile değerlendirme yapma ve bireysel eğitim planı ile materyal hazırlama; KAEEP’yi kullanarak öğretim sunma, gelişimi izleme ve programda değişiklik yapma; ailelerle ve ilgili uzmanlarla işbirliği yapma

Kaynaklar

1-Bakkaloğlu, H., & Demir, Ş. (Çev. Eds.). (2018). Erken çocukluk özel eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık