Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; yanlışsız öğretim yöntemlerini tanıma, yanlışsız öğretim yöntem öğretim sürecinde kullanma ve özel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarına bağlı olarak plan yapmak ve bu planlarda yanlışsız öğretim yöntemlerini kullanma beceriler kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders sürecinde öğrenciler; öğrenme kurmaları, öğrenmenin aşamaları, etkili öğretim tek-denekli araştırmaların özellikleri ve modelleri ve yanlışsız öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi edinecek, sabit bekleme süreli öğretim, eşzamanlı ipucuyla öğretim, artan bekleme süreli öğrenim, davranış öncesi ipucu ve sınamayla öğretim ve özellikleri, davranış öncesi ipucu ve silikleştirmeyle öğretim ve özellikleri, aşamalı yardımla öğretim, ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim, ipucunun giderek azaltmasıyla öğretim, uyaran ipuçları ve uyarlamaları gibi öğretim yöntemlerini tanıyacaklar.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrenme Kurmaları
2Uygulamalı Davranış Analizi ve Öğrenmenin aşamaları
3Etkili Öğretim
4Tek-Denekli Araştırmaların Özellikleri ve Modelleri
5Yanlışsız Öğretim
6Sabit Bekleme Süreli Öğretim
7Eşzamanlı İpucuyla Öğretim
8Artan Bekleme Süreli Öğrenim
9Ara Sınav Haftası
10Davranış öncesi ipucu ve sınamayla öğretim ve özellikleri ve
11Davranış öncesi ipucu ve silikleştirmeyle öğretim ve özellikleri
12Aşamalı Yardımla Öğretim
13İpucunun Giderek Arttırılmasıyla ve Azaltmasıyla Öğretim
14Uyaran İpuçları ve Uyarlamaları

Kaynaklar

1. Tekin-İftar, E., & Kırcaali-İftar, G. (2012). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
2. Bozkurt, F. (2019). Beceri Öğretiminde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Maya Akademi Yayınları. İstanbul.