Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TRİNGA SHPENDI ŞİRİN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Murat Balcı

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı özel gereksinimli çocuklar için dayanıklılık ve destek mekanizmaları ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders ile öğrenciler; dayanıklılığın tanımı, dayanıklılık nedir? Özel ihtiyaçları olan çocuklarda dayanıklılığı artırmanın yolları nelerdir? Öz yeterliliği teşvik etmenin yolları Öz yeterliliği teşvik etmenin yollarını ailelere, çocuğa bakan kişilere anlatma. Ayrıca, umut ve iyimserlik duygusunu teşvik etmenin yolları, umut ve iyimserlik duygusunu teşvik etmenin yollarını ailelere, öğretmenlere, çocuğa bakan kişilere anlatma, sosyal bağlılığı teşvik etmenin yolları, sosyal bağlılığı teşvik etmenin yollarını ailelere, öğretmenlere, çocuğa bakan kişilere anlatma ile ilgili bilgi ve becerilere sahip olmaları hedeflemektedir. Çocuklar için duygusal destek, çocuklar için duygusal destekte aileler, öğretmenler ve bakıcıların rolü, Bakıcı refahı için destek çeşitleri. Ailelerin neden daha fazla desteğe ihtiyacı var? ile ilgili bilgi ve becerilere sahip olmaları hedeflemektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Dayanıklılığın tanımı, dayanıklılık nedir?
2Özel gereksinimli çocuklarda dayanıklılığı artırmanın yolları nelerdir?
3Özel gereksinimli çocuklarda öz yeterliliği teşvik etmenin yolları
4Özel gereksinimli çocuklarda aileler, çocuklara bakan kişilere ve öğretmenlere öz yeterliliği teşvik etmenin yollarını anlatma
5Umut ve iyimserlik duygusunu teşvik etmenin yolları
6Özel gereksinimli çocuklarda aileler, çocuklara bakan kişilere ve öğretmenlere umut ve iyimserliği teşvik etmenin yollarını anlatma
7Sosyal bağlılığı teşvik etmenin yolları
8Özel gereksinimli çocuklarda aileler, çocuklara bakan kişilere ve öğretmenlere sosyal bağlılığı teşvik etmenin yollarını anlatma
9Ara sınav
10Özel gereksinimli çocuklar için duygusal destek
11Özel gereksinimli çocuklar için duygusal destekte aileler, öğretmenler ve bakıcıların rolü
12Bakıcı refahı için destek çeşitleri
13İyi bir bakıcı nasıl olmalı
14Ailelerin neden daha fazla desteğe ihtiyacı var?

Kaynaklar

1- Benjamin, T. L., & Black, R. S. (2012). Resilience Theory: Risk and Protective Factors for Novice Special Education Teachers. Journal of the American Academy of Special Education Professionals, 5, 27.
2- Zhang, M., Bai, Y., & Li, Z. (2020). Effect of resilience on the mental health of special education teachers: Moderating effect of teaching barriers. Psychology Research and Behavior Management, 537-544.
3- Benjamin, T. L., & Black, R. S. (2012). Resilience Theory: Risk and Protective Factors for Novice Special Education Teachers. Journal of the American Academy of Special Education Professionals, 5, 27.
4- Downing, B. (2017). Special education teacher resilience: A phenomenological study of factors associated with retention and resilience of highly resilient special educators. University of California, San Diego.