Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT BALCI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi MURAT BALCI

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu derste, erken dönem öğrenme güçlüklerinin tanımı, öğrenme güçlüklerinin değerlendirilmesi, değerlendirmede kullanılan yöntemler, erken dönem belirtileri, erken okuryazarlığın tanımı, alt alanları, akademik başarı açısından önemi ve yordayıcılığı, değerlendirilmesi, ilgili konulardaki araştırmaları ve erken okuryazarlığın geliştirilmesine yönelik müdahale programları ve öğretim stratejileri incelenecektir.
Dersin İçeriği Öğrenme güçlüklerinin tanımı, erken dönem belirtileri, değerlendirilmesi, değerlendirmede kullanılan yöntemler, erken okuryazarlığın tanımı, alt alanları, akademik başarı açısından önemi ve yordayıcılığı, değerlendirilmesi, ilgili konulardaki araştırmaları ve erken okuryazarlığın geliştirilmesine yönelik müdahale programları ve öğretim stratejileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrenme güçlüğünün tanımlanması
2Öğrenme güçlüğünün sınıflandırılması ve özellikleri
3Öğrenme güçlüğünün nedenleri
4Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması
5Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in tanımlanması ve yararlarının açıklanması)
6Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in özellikleri ve içeriği)
7Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP hazırlama süreci)
8Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Performans değerlendirme ve uzun-kısa dönemli amaçlar)
9Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Öğretimin bireyselleştirilmesi)
10Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in değerlendirilmesi)
11Uygulamalı Davranış Analizi (Uygulamalı davranış analizinin tanımlanması ve özellikleri)
12Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışı ölçme ve kaydetme yolları)
13Uygulamalı Davranış Analizi (Uygun olan davranışların artırılması ve uygun olmayan davranışların azaltılması)
14Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışın kazandırılması amacıyla kullanılan öğretim yöntemleri)

Kaynaklar

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER ve EĞİTİMLERİ / Learning Disabilities -- William N. Bender