Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına özel eğitim ihtiyacı olan bireylere fen ve sosyal bilgiler öğretimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; fen bilgisindeki temaları inceleme; konuları sıralama; konuların kazandırılması için gerekli kavramları belirleme ve bunlara dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme; öğrencilerin düzeylerine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama; sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; sosyal bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.); konuların mantıklı sıraya konulması; öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama.

Haftalık Ders Konuları

1Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme
2Fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara uyarlama
3Fen bilgisi öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri
4Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
5Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama
6Fen Bilgisi dersi örnek uygulamaların incelenmesi (analizi)
7Fen Bilgisinde izleyen etkinliğin önemi, içeriği ve uygulaması
8Sosyal bilgiler öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme
9Sosyal Bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara uyarlama
10Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri
11Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri
12Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun sosyal bilgiler ders planları hazırlama, örnek öğretim uygulamaları
13Sosyal Bilgiler öğretiminde izleyen etkinlik, önemi, içeriği ve uygulaması
14Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme

Kaynaklar

Bahar, M. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem yayıncılık.
Bingham, J. (1997). Bilimsel Deneyler (Çev. Feryal Halatçı). Ankara: Tübitak yayınları
Çepni, S. (2005). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem yayıncılık.
Dere, H., & Ömeroğlu, E. (2001). Fen doğa matematik çalışmaları. Anı yayıncılık.
Edom, H., Butterfield, M., Unwin, M. (1998). Deneylerle bilim (Çev. Feryal Halatçı). Ankara: Tübitak yayınları
Gödek, Y., Polat, D., & Kaya, V. H. (2018). Fen bilgisi öğretiminde kavram yanılgıları kavram yanılgılarının tespiti giderilmesi ve uygulamalı örnekler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kaptan, F. (2000). Fen bilgisi öğretimi. MEB Yayınları.
Korkmaz, H. (2004). Fen ve teknoloji eğitiminde alternatif değerlendirme yaklaşımları. Yeryüzü yayınevi.
MEB (2005). Fen ve teknoloji dersi öğretim programı. MEB yayınları, Ankara.
Mertol, H., Zorluoğlu, S. L., & Akkanat, Ç. (Eds.). (2019). Özel eğitimde fen ve sosyal bilgiler öğretimi. Nobel Akademi.