Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MİNE AKKAYNAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr.Üyesi Tringa Shpendi Şirin

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramları, çeşitli öğretim teknolojilerini tanımlar. Öğretimde kullanılacak araç, gereç ve yöntemleri açıklar. Etkili materyal kullanımı için gerekli yorumları yapar. Çocukların seviyelerine uygun araç gereçleri düzenler ve çocuğa uygun olarak uyarlar, uygulama ve değerlendirme yapar.
Dersin İçeriği Öğretim teknolojisiyle ilgili temel kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, teknoloji ve materyalin öğretim sürecindeki yeri ve önemi; gelişim dönemine uygun öğretim araç̧-gereçlerinin seçimi, öğretim teknolojileri ve materyalinin hazırlanma sürecinde yapılması gereken hazırlıklar, öğretim teknolojileri mataryallerinin değerlendirilmesi ve etkili kullanımı, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak araç̧-gereç̧ ve materyal örnekleri, teknoloji ve materyalleri kullanarak örnek uygulamalar planlama, kavram öğretimi için örnek bir öğretim teknolojisi ve materyalini tasarımı ve kullanma ve (değerlendirme formu hazırlama, değerlendirmeye dayalı olarak bir kavram seçme, kavram analizi yapma, kavram öğretim materyali hazırlama), sosyal beceri öğretimi için örnek bir öğretim teknolojisi ve materyalini tasarlama ve kullanma (değerlendirme formu hazırlama ve uygulama, değerlendirmeye dayalı olarak bir sosyal beceri seçme, öğreteceği beceriye yönelik araçlar hazırlama). (Tasarlanan materyallerin uygulamaları aynı dönemde yürütülen Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I derslerinde yapılacaktır).

Haftalık Ders Konuları

1Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimlerin ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünün anlaşılması
2Öğretim materyalinin tanıtımı ve temel kavramları
3Öğretim teknolojileri ve öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişki
4Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerin farkına varılması
5Görsel tasarım araç ve ilkelerinin anlaşılması, bu ilkelerin materyal hazırlarken kullanılması
6Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflama
7Öğretim ortamlarında kullanılan görsel araç-gereçler
8Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçler
9Ara Sınav
10Bilgisayarlar ve bilgisayar destekli çoklu ortam sistemleri
11Öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki işlevleri
12Öğretim materyallerinin özel eğitimdeki kullanımı
13Otizm spektrum bozukluğu; Zihin engelli olan çocuklara yönelik materyal örnekleri
14Görme engelli; İşitme engelli çocuklara yönelik materyal örnekleri

Kaynaklar

1- Demirel, Ö. ve Eralp Altun (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara Pegem – A Yayınları.
2- Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık
3- Koşar, E. ve diğerleri. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem – A Yayınları.
4- Yalın, H.İ. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.