Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MİNE AKKAYNAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Özel Eğitim öğrencilerine yönelik Oyun ve Müzik Eğitimi
Dersin İçeriği Temel kavramlar: oyun ve müzik; oyunun tanımı ve önemi; oyunun kuramsal açıklamaları; çocuklarda oyun gelişimi ve özellikleri: bilişsel ve sosyal oyun gelişimi; özel eğitime ihtiyacı olan çocuklarda oyun gelişimi ve oyun özellikleri; özel eğitimde oyun aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla oyunun kullanımı ve uyarlanması; oyun temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; oyun aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; oyunun içine öğretimi gömme uygulamaları; oyunun özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları; müziğin tanımı ve önemi; müziğin gelişimi ve özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin müzik özellikleri; özel eğitimde müzik aracılığıyla öğretim; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla müziğin kullanımı ve uyarlanması; müzik temelli öğretimsel uygulamalar/etkinlikler; müzik aracılığıyla desteklenebilecek gelişimsel alanlar; müziğin içine öğretimi gömme uygulamaları; müziğin özel eğitimde etkili kullanımına ilişkin araştırma sonuçları.

Haftalık Ders Konuları

1Oyunun tanımı, önemi, yararları
2Oyunun tarihsel gelişimi
3Oyun kuramları
4Oyun türleri, oyunun gelişimi ve aşamaları, özel eğitime gereksinim duyan çocuklarda oyun gelişimi
5Özel eğitime gereksinim duyan çocuklara oyun öğretimi
6Oyuncak seçimi ve ortam düzenleme
7Özel eğitime gereksinim duyan çocuklar ve müzik kullanımı
8Gelişimsel yetersizliği olan çocuklarda oyun ve müzik
9Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda oyun ve müzik
10Görme yetersizliği olan çocuklarda oyun ve müzik
11İşitme yetersizliği olan çocuklarda oyun ve müzik
12Cerebral palsyli çocuklarda oyun ve müzik
13Diğer özel eğitime gereksinim duyan çocuklarda oyun ve müzik
14Oyun ve müzik çalışmalarına aile katılımının sağlanması ve önem

Kaynaklar

1-Classroom Management for Art, Music, and PE Teachers-Michael Linsin
Toys and Play for the Handicapped Child-Barbara Rıddıck,

Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi-Özlem Toper