Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğretmen adaylarının özel eğitim alanında yapılan çalışmalara yönelik kullanılan yöntemlerin yakından tanıtılması, uygun yöntemleri seçerken çocukların özelliklerine, ihtiyaçlarına ve gelişimlerine bağlı olarak uygun yöntemlerin seçilmesi sürecinde izleyecekleri yola dair bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında tek-denekli araştırma yöntemlerine girişi bağlamında; özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygulanan öğrenme kuramları, uygulamalı davranış analizi, öğrenim aşamaları etkili öğretim ve olmuş davranışların artırtılması, problem davranışların azaltmasının yanı sıra tek-denekli araştırma yöntemlerin özellikleri, tek-denekli araştırma modelleri, grafiksel olarak sonuçların sunulması, yanlışsız öğretim yöntemleri ve öneriden yayına gibi konulara yer verilecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrenme Kuramları
2Uygulamalı Davranış Analizi
3Öğrenmenin Aşamaları
4Etkili Öğretim
5Davranış Artırma ve Azaltma Yöntemleri
6Tek-Denekli Araştırmaların Özellikleri
7Tek-Denekli Araştırma Modelleri I
8Tek-Denekli Araştırma Modelleri II
9Vize Sınav Haftası
10Tek-Denekli Araştırma Modelleri III
11Grafik, Grafiksel Analiz ve Çizme
12Yanlışsız Öğretim Yöntemleri I
13Yanlışsız Öğretim Yöntemleri II
14Öneriden Yayına: Araştırma Önerisi ve Raporu, Sunum ve Yayın, Etik Sorumluluk

Kaynaklar

1. Tekin-İftar, E. (2012). Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
2. Tekin-İftar, E. ve Kırcaali-İftar, G. (2006). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Nobel.