Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinerek, bu bilgi ve becerileri tartışabilecektir.
Dersin İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zekâ ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünya'da ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrencilerle tanışma, Dersin tanıtımı ve giriş
2Özel eğitimle ilgili temel kavramlar ve özel eğitimle ilgili genel süreç (tanılama, değerlendirme, yerleştirme)
3Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumlulukları
4Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat ve getirileri ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısı
5Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
6Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
7İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
8Vize Sınavı
9Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
10Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
11Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
12Üstün zekalı olan çocuklar ve özellikleri
13Ozel Egitimde Ailenin yeri ve Katilimi
14Genel Tekrar

Kaynaklar

1- Akçamete, G.(2009)(Ed.)Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim 2- Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.