Ders Planı / ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin okuma yazma becerilerinin kazandırılmasındaki teknik ve stratejilerin neler olduğu bu dersin amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci.

Haftalık Ders Konuları

1Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı
2Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri
3Okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar
4Okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi
5Yazma mekaniğinin öğretimi
6İşlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma yazmanın öğretimi
7Ses temelli okuma-yazma öğretimi
8Hece temelli okuma-yazma öğretimi
9Kelime temelli okuma-yazma öğretimi
10Kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar
11Farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/stratejileri
12Okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar
13Özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci
14Özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci

Kaynaklar

1- Akyol, H. (2017). Türkçe ilk okuma yazma öğretimi. Pegem Atıf İndeksi, 1-300.
2- İFTAR, G. K., & UYSAL, A. (1999). Zihin özürlü öğrencilere özel eğitim danışmanlığı aracılığıyla uygulanan resimli fişlerle okuma-yazma öğretiminin etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2(03).