Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde özel eğitimin nasıl olması gerektiği ile ilgili teorik ve uygulamalı olarak öğretmen adaylarının yeterliklerinin artırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı; erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı; yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE’de rol alan uzmanlar aile katılımı; EÇÖZE’de değerlendirme; EÇÖZE’de müdahale programları: kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar; EÇÖZE ve geçiş süreci; EÇÖZE’de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar, doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar.

Haftalık Ders Konuları

1Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı
2Temel kavramlar: bebeklik, erken çocukluk dönemi ve gelişimsel gerilik kavramı
3Erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı
4Erken çocuklukta özel eğitimin (EÇÖZE) tanımı, önemi, tarihi ve teorik alt yapısı
5Yasalarda EÇÖZE; EÇÖZE’de rol alan uzmanlar
6Aile katılımı; EÇÖZE’de değerlendirme
7EÇÖZE’de müdahale programları: kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar
8EÇÖZE’de müdahale programları: kurum, ev ve kurum-ev merkezli uygulamalar
9EÇÖZE ve geçiş süreci
10EÇÖZE’de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar
11EÇÖZE’de temel konular: oyun, gelişimsel dönemlere uygun uygulamalar
12Doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar
13Doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar
14Doğal öğretim, aile merkezli uygulamalar

Kaynaklar

Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim, Maya Akademi Yayınları- Editör: Sunay Yıldırım Doğru