Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT BALCI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi MURAT BALCI

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ile özel (yüksek) yeteneklilerde kavramlar, öğrenme güçlüğü/dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ile özel (yüksek) yeteneklilerin tanımları, gelişim yüzlerine ilişkin özellikleri, eğitsel tarama/tanılamaları, eğitim-öğretimleri, eğitim-öğretim ortamları, bilimsel dayanaklı uygulamalar, problemi analiz edip değerlendirme yapma ve çözüm üretme, ailelerin özellikleri, ailelere yönelik tutumlar, sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar konularında bilinçlendirmek ve geliştirmektir
Dersin İçeriği Özel Öğrenme Güçlüğünün tanımı, Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri ve Özellikleri, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Özel Öğrenme Güçlüğünün Tanılanması, Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Akademik Destek, Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek, Özel Yetenek Tanımı ve Kuramları, Özel Yeteneklilerin Özellikleri ve Tanılanması, Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri, Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Farklılaştırma, Özel Yeteneklilerin Sosyal, Duygusal ve Akademik Gelişimi, Türkiye'de Özel Yeteneklilerin Eğitimi, İki Kere Farklı: Özel Yetenekli Olup Özel Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Bireyler, Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Sosyal ve Duygusal Destek konularını içerir.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma; Dersle ilgili genel bilgi; Üstün zekâlıların eğitimine duyulan gereksinimin gerekçeleri.
2Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin tanımı; Popülasyonda görülme sıklıkları.
3Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin gelişim yüzlerinin özellikleri.
4Üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin gelişim yüzlerinin özellikleri ve üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin belirlenme yolları.
5Türkiye'de ve yurt dışında üstün zekâlıların eğitiminin dünü ve bugünü;
6İlk öğrenmelerin ve okulöncesinde bazı çevresel faktörlerin bilişsel gelişime etkileri;
7Üstün zekâlı ve yeteneklilerin eğitiminde yönetimsel önlemler
8Üstün zekâlıların eğitiminde program düzenlemeleri ve yapıları; üstünler için içeriğin farklılaştırılması ve öğretimin bireyselleştirilmesi;
9Üstün zekâlıların eğitiminde sıklıkla kullanılan modellerin kısaca tanıtılması;
10Barbara CLARK'ın öğrenmeyi en üst noktaya kadar çıkarmak için önerdiği yedi adım.
11Barbara CLARK'ın öğrenmeyi en üst noktaya kadar çıkarmak için önerdiği yedi adım.
12Barbara CLARK'ın öğrenmeyi en üst noktaya kadar çıkarmak için önerdiği yedi adım.
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları

Kaynaklar

1-Clark, B. (2008). Growing Up Gifted. (7.th Ed.) Upper Saddle River, New Jersey, Columbus, Ohio: Pearson. Merrill Prentice Hall.
Yardımcı Okumalar:
Akarsu, F. (2001). Yetişemediğimiz çocuklar. Üstün yetenekli çocuklar ve sorunları. Ankara: Eduser Yayınları.
Davaslıgil, Ü. (2009). Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların eğitimi. İçinde, G. Akçamete (Ed.) Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. (s, 545-592)
Enç, M. (2005). Üstün beyin gücü. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. ISBN: 975 6859 63 6
Şirin, R., Kulaksızoğlu, A. & Bilgili, A.E. (2004). Üstün yetenekli çocuklar. Seçilmiş makaleler kitabı. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.:63. I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi: 1.