Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TRİNGA SHPENDI ŞİRİN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Yüksek Işlevli Otistiklerin ve Asperger Sendromu’nun özelliklerine dikkat ederek, bireylerde kullanılan eğitim uygulamalarını tanımlaryabilmek. Sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemlerin temel özelliklerini tanımlayarak, toplum temelli öğretim uygulamasının yararlarını ve sınırlılıklarını tartışabilmek. Yüksek İşlevli Otistik ve Asperger Sendromuna sahip bireylerin kaynaştırma ortamlarının programlanması ile ilgili uygulamaları ve bireylerin kaynaştırma ortamlarının düzenlenmesi ile ilgili uygulamaları tartışabilmek.
Dersin İçeriği Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özellikleri; yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin öğretiminde kullanılan yöntemler; video modelle öğretim; akran öğretimi; doğal öğretim yöntemleri; fırsat öğretimi, replik silikleştirme; sosyal öykülerle öğretim; kendini yönetme stratejileri; amaç belirleme, kendine ön uyaran verme, kendini izleme, kendini değerlendirme, kendine yönerge verme, kendini pekiştirme.

Haftalık Ders Konuları

1Yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özellikleri;
2"yüksek işlevli otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin öğretiminde kullanılan yöntemler;
3" video modelle öğretim; akran öğretimi; doğal öğretim yöntemleri;
4"sosyal öykülerle öğretim;
5" amaç belirleme,
6" kendine ön uyaran verme,
7"kendini izleme,
8" kendini değerlendirme,
9"kendine yönerge verme, kendini pekiştirme.
10"kendini yönetme stratejileri;
11"fırsat öğretimi,
12"replik silikleştirme;
13"Genel tekrar
14"Genel tekrar

Kaynaklar

1-"