Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Özel gereksinimli çocukların eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler, akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaü stü, dizûstü, tablet, akıllı t elefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçlan öğretim ortamlarında uygulamaları, öğretim etkinliklerine teknoloji entegrasyonu.

Haftalık Ders Konuları

1Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
2Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
3Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
4Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
5Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
6Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
7Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
8Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
9Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
10Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
11Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
12Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
13Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar
14Özel eğitimde teknoloji destekli uygulamalar

Kaynaklar

ryant, D.P. and Bryant, B.R.(2012). Assistive Technology for people with disabilities.The Unites States:Pearson Education Inc.
Sadao, K.C. and Robinson, N.B. (2010). Assistive technology for young children. Maryland:Paul H. Brookes Publishing Co.
Dell, A.G., Newton, D.A. and Petroff, J. G. (2012). Assistive Technology in the classroom. New Jersey: Pearson Education Inc.

Beard, L.A., Bowden

Carpenter, L., & Johnston, L. B. (2011). Assistive technology access
for all students (2nd ed.). New Jersey: Pearson Education Inc.


Wehmeyer, M.L., Smith,S.J., Palmer, S.B., Davies, D.K., & Stock, S.E. (2004). Technology
use with mental retardation. International review of research in mental retardation. Volume 29, Elsevier Academic Press: Sam Diego California

Wehmeyer, M.L, Palmer, S.B., Smith,S.J.,Parent, W. Davies, D.K., & Stock (2006).
Technology use by people with intellectual and developmental disabilities to support
employment activities: A single-subject design meta analysis,.Journal of Vocational Rehabilitation 24, 81–86.

Wehmeyer, M.L.,Tasse, M.J., Davies, D.K., & Stock, S. (2012). The role of technology use by a person with intellectual or developmental disabilities as a family support. Rivista
di studi familiari. 16(2), 90-99.