Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; ölçme ve değerlendirme kavramları, değerlendirme sürecine katılanlar, değerlendirme modelleri ve yöntemleri ve alternatif yöntemler, akademik değerIendirmeler ve toplanan bilgilerin yorumlanması ve rapor olarak sunulması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Özel eğitimde değerlendirme dersinde: Ölçme ve değerlendirme kavramları, değerlendirme sürecine katılanlar, değerlendirme modelleri ve yöntemleri, çevresel değerlendirmeler, oyuna dayalı değerlendirme. Akademik başarının değerlendirmesi, alternatif değerlendirme, özel gereksinimli olan bireylerin tanı ve değerlendirme işlemi, özel eğitimde değerlendirmede teknoloji kullanımı, toplanan bilgilerin yorumlanması ve raporların yazılması gibi konular ele alınmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Ölçme ve değerlendirme kavramları
2Değerlendirme sürecine katılanlar
3Değerlendirme sürecinde olması gerekenler
4Değerlendirme modelleri
5Değerlendirme yöntemleri – Formal değerlendirme
6Değerlendirme yöntemleri – İnformal değerlendirme
7Çevresel değerlendirme
8Çocukların değerlendirmesinde oyuna dayalı yaklaşımlar
9Ara sınav
10Akademik başarının değerlendirmesi
11Alternatif değerlendirme
12Özel gereksinimli olan bireylerin tanı ve değerlendirme işlemi
13Özel eğitimde değerlendirmede teknoloji kullanımı
14Toplanan bilgilerin yorumlanması ve raporların yazılması

Kaynaklar

1. Avcıoğlu, H. (2014). Özel Gereksinimli olan Bireylerin Değerlendirilmesi. Vize Yayıncılık. Ankara.
2. Sola Özgüç, C. Ed. (2019). Özel Eğitimde Değerlendirme. Vize Akademik. Ankara.