Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; özel yetenekli öğrencilerin psikolojisine genel bir bakış, özel yetenekli öğrencileri tanılama süreci, özel yeteneğin tanılanamasında yetenek ve başarı testlerin kullanımı, özel yeteneklilerin tanılanmasında var olan güncel sorunlar ve çözüm yöntemlerin ortaya konulmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Özel yetenekliler eğitiminde tanılama modelleri ve testleri dersinde: özel yetenekli öğrencilerin psikolojisine genel bir bakış, özel yeteneklileri tanılamaya giriş, özel yetenekli öğrencileri tanılama süreci, zeka testleri, özel yeteneğin tanılanamasında yetenek ve başarı testlerin kullanımı, dereceleme ölçeklerin özel yeteneklilerin tanılanmasında kullanımı, performansa dayalı tanılama, dinamik değerlendirme. Yaratıcılığın ölçümü ve değerlendirilmesi, özel yeteneklilerin erken tanılanması, iki kez özel çocukların tanılanması, özel yeteneklilerin tanılanmasında var olan güncel sorunlar ve çözümleri konuyla ilgili araştırmaların incelenmesi gibi konular ele alınmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Özel yetenekli öğrencilerin psikolojisine genel bir bakış
2Özel yeteneklileri tanılamaya giriş
3Özel yetenekli öğrencileri tanılama süreci
4Zeka testleri
5Özel yeteneğin tanılanamasında yetenek ve başarı testlerin kullanımı
6Dereceleme ölçeklerin özel yeteneklilerin tanılanmasında kullanımı
7Performansa dayalı tanılama
8Dinamik değerlendirme
9Ara sınav
10Yaratıcılığın ölçümü ve değerlendirilmesi
11Özel yeteneklilerin erken tanılanması
12İki kez özel çocukların tanılanması
13Özel yeteneklilerin tanılanmasında var olan güncel sorunlar ve çözümleri
14Konuyla ilgili araştırmaların incelenmesi

Kaynaklar

1- ŞAHİN, F. (2018). Özel Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri. Anı Yayıncılık. Ankara.
2 - SAK, U. Ed. (2018). Özel Yeteneklilerin Tanılanması. Vize Akademik. Ankara.
3 - TORTOP, H. S. (2016) Üstün Zekalılar Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim Müfredat Farklılaştırma Modelleri. Genç Bilge Yayıncılık. Ankara.
4 - GÜR, Ç. (2017). Üstün Yetenekli Çocuklar. Anı Yayıncılık. Ankara.