Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; sosyal yeterlilik ve sosyal becerileri tanıma, sosyal beceri yöntemlerini anlama ve otizm spektrum bozukluğu olan çocukları doğru yönlendirme ve eğitme ile ilgili beceriler kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Sosyal yeterlik ve sosyal beceriler, yetersizlikleri, değerlendirilmesi ve öğretimi; Sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemler, akran aracılı müdahaleler, sosyal öyküler, video modelle öğretim, zihin kuramı ve sosyal beceri öğretimi, yaratıcı drama ve sosyal beceriler; İşbirlikçi öğrenme yaklaşımı doğrultusunda hazırlanmış olan sosyal beceriler öğretim programı; Drama yöntemi doğrultusunda hazırlanmış olan sosyal beceriler öğretim programı; Özel gereksinimli çocuklara sosyal beceri öğretiminde diğer müdahaleler.

Haftalık Ders Konuları

1Sosyal yeterlik ve sosyal beceriler
2Sosyal beceri yetersizlikleri
3Sosyal becerilerin değerlendirilmesi
4Sosyal becerileri öğretimi
5Sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemler
6Akran aracılı müdahaleler
7Sosyal öyküler
8Video modelle öğretim
9Ara Sınav Haftası
10Zihin kuramı ve sosyal beceri öğretimi
11Yaratıcı drama ve sosyal beceriler
12İşbirlikçi öğrenme yaklaşımı doğrultusunda hazırlanmış olan sosyal beceriler öğretim programı
13Drama yöntemi doğrultusunda hazırlanmış olan sosyal beceriler öğretim programı
14Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde diğer müdahaleler

Kaynaklar

1. Öncül, N. & Çifci-Tekinarslan, İ. (2018). Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi – Özbakım ve Günlük Yaşam Becerilerin Öğretimi. Ankara, Vize Akademik.
2. Avcıoğlu, H. (2009). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık
3. Kırcaali-İftar, G. (2003). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. İstanbul: Ya-Pa.
4. Kırcaali-İftar, G., Kurt, O., & Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2014). Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı-I. Ankara: Anı Yayıncılık.
5. Kırcaali-İftar, G., Ülke-Kürkçüoğlu, B., & Kurt, O. (2014). Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı-II. Ankara: Anı Yayıncılık. *
6. Vuran, S. (2017). Sosyal Beceri Yetersizliği Gösteren Çocuklar İçin, Öğretmen Adayları Ve Öğretmenler İçin. Ankara: Vize Yayıncılık.
7. Yıldırım-Doğru, S., & Doğan, Z. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı, Sosyal Beceri Öğretimi Öncesi Rehberi. Ankara: Nobel Yayıncılık.